دریچه /گفتارهائی در شعر، ادبیات و اسطوره

دریچه، گفتارهائی در شعر ، ادبیات و اسطوره به قلم محسن اسلامی(پویا)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز:

دریچه ، گفتارهائی است در شعر، ادبیات و اسطوره که در ۲۲ مقاله ی ارزشمند منتشر شده است.

محسن اسلامی (پویا) نویسنده ، شاعر و پژوهشگر ادبی از شهر شعر و ادب و هنر اصفهان درحدود دو دهه است که بر روی متون ادبی خصوصا آًثارسعدی مشغول به تحقیق و پژوهش است که حاصل این پژوهش ها،در کتاب های “می بی شیشه“و “میراث وقت” به چاپ رسیده است.

پویا مهندس  برق و الکترونیک است و علی رغم رشته ی تحصیلی اش سالهاست که در راستای شعر و ادبیات و تحقیق و پژوهش های ادبی و عرفانی و همچنین اسطوره شناسی فعالیت می کند .متولد آبان ۱۳۵۴ است و تاکنون ۵ اثر را منتشر و به دوستداران شعر و ادب تقدیم نموده است.

دو مجموعه ی شعر با نام های “درامتدادآسمان “و “خواب های خاکستری” و اثری پژوهشی پیرامون سبک و شعر صائب و سبک اصفهان در ادبیات بنام “می بی شیشه” و اثر پژوهشی دیگری بنام “میراث وقت” که تحقیقی پیرامون زندگی و آثار افصح المتکلمین سعدی شیرازی است و هم اکنون اثر ارزشمند دیگری بنام “دریچه “. 

بنابرگفته ی او برای این کتاب  سال ها تحقیق و پژوهش انجام داده و بیش از ۵۰  منبع از کتب معتبر را بررسی نموده ومورد مطالعه قرارداده است.

دریچه ، گفتارهائی است در شعر، ادبیات و اسطوره که نگارنده، آن را در ۲۲ مقاله ی ارزشمند و خواندنی منتشر و در اختیارعلاقه مندان قرارداده است.

مهندس پویا فعالیت ادبی خودرا بطور حرفه ای از سال ۱۳۷۵ شروع و تاکنون مشغول فعالیت در عرصه ی شعر و ادبیات و تحقیق و پژوهش است. او هم اکنون دبیر انجمن ادبی پژوهشی (پگاه اصفهان) است.

از این شاعر و نویسنده کتاب های دیگری نیز دردست چاپ است که می توان به شرح کامل بوستان سعدی  و مجموعه ی غزلیات عاشقانه اشاره کرد.

در بخشی از کتاب “دریچه” چنین می خوانیم:
ادبیات، به خاطر بیان و ترویج ارزش های اجتماعی و انسانی، همواره بر کلّیت جامعه ی بشری، تاثیرگذاربوده است.
رسالت ادبیات، آشنا کردن انسان با شیوه های زندگی بهتر و تلاش برای کمال و پیشرفت، از طریق آموزش، نقد و اصلاحگری، اتّحاد، مهرورزی و همدردی است و همواره بشر را به سوی آرمان های والای انسانی، هدایت کرده است.ادبیات، همواره با اخلاق، پیوندی دیرینه داشته و بر مسئله ی  مهم (خودشناسی) تأکید فراوان کرده است.

از آن جا که در آموزه های اسلامی نیز خودشناسی، پایه و پیش نیاز خداشناسی معرّفی شده است،می توان به اهمیت و جایگاه ادبیات در رشد اخلاق و تقویت ارزش های اخلاقی و دینی بیشتر پی بُرد.
هنر و ادبیات، در تمامی اهداف و رسالت های جوامع متمدن دارای ویژگی های مشترک و یکسانی هستند و هیچ حدّ و مرزی، آنها را از هم جدا نمی کند.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x