اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

دکتر احمد شریعتی ؛عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: ضرورت ایجاد بازدارندگی در زمینه تخلفات ساختمانی/ مهندس ناظر ملتزم به پاسخگویی باشد

دکتر احمد شریعتی ؛عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: ضرورت ایجاد بازدارندگی در زمینه تخلفات ساختمانی/ مهندس ناظر ملتزم به پاسخگویی باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دکتر احمد شریعتی ؛ عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت ایجاد بازدارندگی در زمینه تخلفات ساختمانی گفت: مردم باید به قوانین آشنا شوند و مهندس ناظر ملتزم به پاسخگویی در خصوص نظارت خود باشد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، دکتر احمد شریعتی در نطق میان‌دستور هفتاد و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به حرکت ضد دینی در سوئد و توهین به اسلام اظهار کرد: آن‌ها بدانند که چراغ دین اسلام روز به روز فروزان‌تر می‌شود و چترش همه جهان را فرا خواهد گرفت.
وی با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا در خصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت: پیشنهاد دادم که امروز با لباس مقدس سپاه وارد جلسه شورای اسلامی شهر شویم که بابت پذیرش این پیشنهاد تشکر می‌کنم.
عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری گفت: به منظور بازدارندگی از انجام تخلف در زمینه اخذ پروانه و تراکم ساختمانی بررسی‌هایی انجام دادم، ایراد بنده این است که ای کاش بودجه را بالا نمی‌گرفتیم که برای تحقق آن دچار مشکل نشویم. در این صورت به مردم فشار وارد می‌شود.
وی ادامه داد: بحث بازدارندگی مربوط به ماده ۱۰۰ است، مدتی بحث تعطیلی این کمیسیون مطرح بود، بنابراین برای از بین برندن تخلفات باید راه‌های دیگری را چاره‌ جویی کنیم.
دکتر احمد شریعتی ؛ عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آیا شهروندان در خصوص تقاضا از شهرداری در زمینه کسب پروانه ساخت و ساز مشاوره لازم را از مدیریت شهری دریافت کرده‌اند؟ ما فقدان این مشاوره را لمس می‌کنیم.
وی افزود: قبل از اینکه فرد تقاضای پروانه بدهد، باید در کلاس‌هایی شرکت کند تا با الفبای شهرسازی آشنا شود. علاوه بر اینکه قائل به حضور مهندس ناظر هستیم اما توجیه لازم باید صورت گیرد که بعد نگران تخلفات در زمینه عوارض و مسائل مرتبط با تراکم نباشیم.
دکتر احمد شریعتی اظهار کرد: متاسفانه قانونی وجود ندارد که مهندس ناظر ملتزم به پاسخگویی در خصوص نظارت خود شود و این باید با کمک مدیریت شهری پیگیری شود. تعهد محضری باید از مهندس ناظر گرفته شود تا در خصوص وظیفه‌اش پاسخ‌گو باشد. 
وی با بیان اینکه در مرحله سفت کاری نظارت بیشتر شهرداری لازم است، گفت: پیگیری و پیشگیری از تخلف در این مرحله راحت‌تر از این است که در پایان کار این موضوع دنبال شود.
عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خیلی از مردم به قوانین آشنا نیستند، پرونده‌های متعددی در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب واحدهایی که با تخلف ساخته شده وجود دارد. بنابراین مردم باید به قوانین آگاه باشند. بازدارندگی باید روی جریمه‌ها اعمال شود و تجدیدنظری در حوزه مسائل شهرسازی، صدور پروانه و… صورت گیرد. 
وی ادامه داد: برخی مدیران در مناطق پانزده‌گانه کار را قفل کرده‌اند در حالی که دفاتر آن‌ها باید به روی مردم باز باشد. شهروندان مراجعاتی پیرامون کارهای ساده‌ای دارند که مدیر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که بتواند کار مردم را حل کند.
دکتر احمد شریعتی با اشاره به روند تبدیل وضعیت ایثارگران در یک سال گذشته گفت: شهرداری در این زمینه نسبت به دیگر سازمان‌ها عقب است. مشخص نیست در شهرداری مشکل وجود دارد یا در استانداری. باید گزارش‌ داده شده تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x