اجتماعی استان تصاویر مرکزی

مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن های همراه باشید

مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن های همراه باشید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان گفت: این روز ها سوءاستفاده ازاعتماد کاربران به یکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای مجازی تبدیل شده است بطوریکه یکی از این شگردها‌ سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه می‌باشد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکی از این شگردها‌ی کلاهبرداری در فضای مجازی،سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه می‌باشد.

وی افزود: در این روش افراد با تبلیغ و انتشار آگهی‌ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیررایانه، گوشی‌ تلفن همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل‌کار قربانی رفته و پس از تعمیر، با روش‌های مختلف اطلاعات حساب‌بانکی،عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنان را بدست آورده و سپس اقدام به سرقت از حساب و یا اخاذی از آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران ،اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و همچنین برای تمامی برنامه های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود ،رمز عبور مناسب انتخاب کنند همچنین امکان دسترسی به اکانت شبکه های اجتماعی خود را نیز محدود کنند، چون این احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سوء استفاده و سرقت اطلاعات و یا اخاذی از آنان کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان برای تعمیرسیستم های رایانه‌ای وگوشی‌های هوشمند خود حتما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزارهای غیر مجاز برروی آن اطمینان حاصل کنند. همچنین از مردم می خواهیم درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و… مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x