اجتماعی استان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

حمیدرضا محمدی فشارکی : روابط عمومی ویترین سازمان است، بنابراین، با چیدمان مناسب از نظر اطلاع رسانی و خبری، افکار عمومی و مخاطبان را می توانیم جذب کنیم

حمیدرضا محمدی فشارکی : روابط عمومی ویترین سازمان است، بنابراین، با چیدمان مناسب از نظر اطلاع رسانی و خبری، افکار عمومی و مخاطبان را می توانیم جذب کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار و رئیس شورای اطلاع رسانی لنجان در جمع مسئولان روابط عمومی شهرستان لنجان:
روابط عمومی ویترین سازمان است، بنابراین، با چیدمان مناسب از نظر اطلاع رسانی و خبری، افکار عمومی و مخاطبان را می توانیم جذب کنیم.

ارتباط صمیمانه از جنس مردم و همدلی با تقاضاهای مردم و انتقال مشکلات آن ها به مسئولین یکی دیگر از مسئولیت های روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی است.

با توجه به وظیفه ی ذاتی شورای اطلاع رسانی لازم است، همسویی عملکرد روابط عمومی ها با خدمات نظام و دولت با هدف تغییر به نفع مردم در جامعه منعکس شود.

نپرداختن به خدمات سازمان ها و عادی انگاری وظایف سازمان و عرضه نکردن خدمات و حمایت های مردمی در قالب تسهیلات اشتغال زایی سرمایه گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید، موجب یاس و نا امیدی افکار عمومی از دولتمردان شده و موجب نارضایتی مردم منجر می شود.

از تدابیر شورای اطلاع رسانی در جهاد تبیین؛ تفکر خلاق و نوآوری در جریان سازی و راهبردِ خدمت رسانی دولت به مردم است که موجب افزایش سرمایه ی اجتماعی و اعتماد عمومی می شود.

روابط عمومی ها با انتشار اخبارِ تخفیفات، تسهیلات و خدمات در مناسبت های تقویمی ملی و مذهبی می توانند افکار عمومی را جذب و در اقناع مردم برای مشارکت در ساختن کشور و امید افزایی با هدف شیرین کردن کام مردم؛ رسالت اصلی خود را در جامعه، جامه عمل بپوشانند.

مدیران رسانه و سیاست گذاران عرصه اطلاع رسانی و خبر با انعکاسِ خدمات دولت به جامعه موجب انتقال دلگرمی و امید به مردم شده؛ می‌توانند موجی از هم افزایی در سازمان های مردم نهاد و گروه‌های داوطلب متخصص، افراد صاحب نام برای حل مسائل و بحران های کشور ایجاد کنند.

در حوزه رسانه، با بیان نکردن خدمات و انعکاس ندادن زحمات شبانه روزی بخش های خدمات رسان به ملت؛ مسیر دشمنان و معاندین و ضد انقلاب در رسیدن به اهدافشان که همان نا امید کردن مردم از مسئولان است؛ را هموار می کنیم.

علت برتری رسانه های معاند، بهره برداری از غفلت ما در جهاد تبیین و حضور کمرنگ در فضای رسانه ای، در انتشار خدمات دستگاه ها و گره گشایی از مشکلات مردم است.

برای اعتماد سازی صرفاً نبایست به شرایط مطلوب اشاره و تاکید داشت بلکه با اشاره به کاستی ها و کمبودهای ارائه خدمات در بعضی بخشها با به مشارکت دعوت کردن مردم برای حل مسئله و ارائه پیشنهادات برای رفع کاستی ها؛ اعتماد افکار عمومی جلب می شود.

برای جلوگیری از دستکاری افکار عمومی باید در محافل خانوادگی، دانشجویی و شغلی به تبیین خدمات نظام اسلامی بپردازیم.

مهمترین وظیفه شورای اطلاع رسانی سیاست گذاری اقناعی به شیوه های نوین برای جامعه است تا مانع است فریب و دستکاری افکار عمومی توسط رسانه‌های استکباری شوند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x