اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

رعایت احتیاط از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی

رعایت احتیاط از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان رعایت احتیاط در رانندگی را عامل مهمی در پیشگیری از بسیاری حوادث رانندگی و از جمله آداب فرهنگ شهروندی عنوان کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: رعایت احتیاط از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی محسوب می شود که بدون شک، پیروی از این عامل، پیشگیری کننده بسیاری از مخاطرات رانندگی است.

وی افزود: رعایت احتیاط بر خلاف ادعای برخی افراد، ترس محسوب نمی شود و به این معناست که راننده به رغم داشتن حق قانونی در برخی موارد، توجه بیشتری به جوانب داشته و با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان، عابران پیاده یا مسائل دیگر اتفاق افتد، این حق را برای جلوگیری از خطرات احتمالی، با رعایت احتیاط مورد استفاده قرار می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: به عنوان مثال فرد با اینکه می داند در تقاطع پیش رو، حق عبور با اوست و حق قانونی اوست که با سرعت از آن عبور کند اما هنگام عبور احتیاط کرده و با سرعت کمتر از تقاطع می گذرد. این کار موجب می شود تا در صورت تخلف یک وسیله نقلیه، راننده احتیاط کننده قادر به کنترل خودرو باشد و در نتیجه از ایجاد خطر برای خود و وسیله نقلیه متخلف جلوگیری کند. این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت احتیاط در همه مواقع، حداقل نتیجه ای که دارد این است که راننده کمتر دچار دردسر و از دست رفتن زمان در جاده یا خیابان می شود لذا به شهروندان توصیه می شود با مشاهده چراغ چشمک زن نزدیک شهر ها، روستاهای بین جاده ای و غیره، سرعت را کاهش داده تا بتوانید در مقابل بحران ( ورود ناگهانی کودکان یا افراد دارای معلولیت ذهنی، موتورسواران، دوچرخهسواران، احشام و غیره) عکس العمل مناسب و سریع از خود نشان دهید.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x