اجتماعی استان

فرماندار استهبان : با جدیت از اجرای برنامه‌های کشت گلخانه‌ای در شهرستان حمایت می‌کنیم

فرماندار استهبان : با جدیت از اجرای برنامه‌های کشت گلخانه‌ای در شهرستان حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه ستاد توسعه گلخانه ای شهرستان استهبان به ریاست یوسف کارگر فرماندار، و با حضور اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری استهبان ؛ فرماندار استهبان بیان داشت : پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی به منظور توسعه گلخانه ها، به وزارت جهاد کشاورزی اعطای یارانه به متقاضیان احداث گلخانه بوده است.
وی در ادامه افزود: لزوم برگزاری دوره های آموزشی و آگاهی بخشی به متقاضیان گلخانه ها می بایست در دستور کار مسئولین و متولیان امر قرار گیرد.
 نماینده عالی دولت در شهرستان استهبان خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید استاندار محترم در جلسات و دیدارهایی که داشته اند که نگاه دستگاه ها به این موضوع نباید نگاه سود و منفعتی باشد و باید شرایطی را برای افراد فراهم کنیم که توسعه کنندگان بتوانند بهره وری مناسبی را داشته باشند.
  کارگر تصریح کرد: افرادی که به دنبال ایجاد گلخانه ها هستند باید از روش های نوین در کشت استفاده نموده تا شاهد بازدهی و راندمان بهتر در تولید محصول باشیم.
  فرماندار استهبان با بیان اینکه جهادکشاورزی با حمایت از سرمایه گذاران و آموزش کشاورزان و ترغیب آنها به این کار آن را توسعه دهند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیداری که با تولیدکنندگان داشته اند و با تعبیر بسیار با ارزشی که برای تولیدکنندگان به کار برده اند، که وظیفه مسئولین در این موضوع سنگین است و باید به طور ویژه حمایت لازم از جهادگران در این عرصه بعمل آید.
  وی افزود: لازم است با توجه به شرایط منطقه و کم‌آبی، خشکسالی و کاهش بارندگی، محصولاتی را تبلیغ و ترویج کنیم که نیاز آبی کمتری داشته باشند و به این منظور با جدیت از اجرای برنامه‌های کشت گلخانه‌ای در شهرستان حمایت می‌کنیم و با توجه به استقبال مناسبی که برای احداث گلخانه صورت گرفته، از سرمایه گذاران عزیز تقاضا داریم با توجه به ایجاد زیرساخت های جدید برای رونق این بخش سهیم شوند.
گفتنی است : در این جلسه مسائل و مشکلات واحدهای گلخانه موجود درشهرستان بررسی شد و پرونده های متقاضیان توسعه گلخانه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت ، همچنین موارد پیشنهادی به منظور تسریع در امر صدور مجوزها توسط فرماندار به کارگروه ابلاغ گردید.
سطح گلخانه های فعال شهرستان استهبان در حال حاضر ۱۲۵۰۰۰مترمربع می باشد که با تایید پرونده های در حال انتظار ۱۶۰۰۰۰مترمربع افزایش می یابد.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x