اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

در جلسه شورای زکات استان اصفهان مطرح شد؛گسترش عدالت اجتماعی با تقویت فرهنگ پرداخت زکات

در جلسه شورای زکات استان اصفهان مطرح شد؛گسترش عدالت اجتماعی با تقویت فرهنگ پرداخت زکات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در سطح زندگی آحاد مردم و تبیین نقش زکات، می تواند در برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی، موثر باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه شورای زکات استان با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ زکات، اظهار داشت: ارائه راهکارهای عملی برای ترویج و توسعه فرهنگ زکات، از اهمیت والایی برخوردار است و در این مسیر باید گام های موثرتری برداریم.
رئیس شورای زکات استان اصفهان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص پرداخت زکات ادامه داد: باید با تبلیغات و اطلاع رسانی موثر، اهمیت پرداخت زکات، آثار و برکات و اقدامات صورت گرفته در این حوزه، برای مردم روایت شود.
دکتر مرتضوی استاندار و قائم مقام شورای زکات استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ زکات باید اقدامات ویژه ای انجام شود و هرچه دبیرخانه فعال تر، شورای زکات استان نیز در ترغیب مودیان موفق تر عمل خواهد کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به نکاتی کلیدی، افزود: برنامه ریزی درخصوص برگزاری جلسات مختلف و طرح موضوعات با دستگاه های مرتبط، همچنین بررسی و شناسایی تجارت دیگر استان ها در راستای ترویج فرهنگ زکات و نیز اطلاع رسانی در زمان مناسب به مودیان، می تواند رویکرد جدیدی برای اجرای برنامه های دبیرخانه شورای زکات ایجاد کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه در ۶ ماهه نخست امسال، گفت: نیکوکاران استان بیش از ۷۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که در تهیه ۲۸۷ مورد جهیزیه، ۱۰۷۹ مورد درمان، ۷۹۱ مورد هزینه تحصیلی، یک مورد آزادی زندانیان، ۲۴ پروژه عمرانی، احداث ۱۲۹ واحد مسکونی، ۱۹۱ واحد مرمت و بازسازی و برای ۸۵هزار و ۸۳۶ مورد معیشت نیازمندان، هزینه شده است.
کریم زارع با تاکید به لزوم اختصاص برنامه های مستمر در صدا و سیما برای ترویج و ترغیب مودیان زکات، ادامه داد: ارتباط مستقیم با مخاطبین خاص در دستگاه‌های مختلف و شناسایی و دریافت مجوز و لیست افراد واجب الزکات و مراجعه به آنها، آموزش اصناف، تخصیص بخشی از فضاهای آموزشی ادارات به موضوع زکات و اهمیت پرداخت این حکم الهی، استفاده از فضای جلسات و همایش‌های دستگاه‌ها و ادارات برای پیگیری موضوع زکات و ارتباط با خیریه‌ها، از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار دهیم.
گفتنی است؛ در پایان جلسه از چند از مودیان زکات تقدیر شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x