اجتماعی استان تصاویر سیاسی مرکزی

قدیری ابیانه: جمعی از دیپلمات‌های پیشین با صدور بیانیه‌ای به نفع دشمن قلم زدند و نشان دادند که منافع ملی برایشان اولویت ندارد.

قدیری ابیانه: جمعی از دیپلمات‌های پیشین با صدور بیانیه‌ای به نفع دشمن قلم زدند و نشان دادند که منافع ملی برایشان اولویت ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آنها تقصیر به نتیجه نرسیدن برجام را تقصیر ایران عنوان کردند حال آنکه ایران در مذاکرات بر ضمانت اجرایی طرف‌های خارجی تأکید کرده است که لازمه هر توافقی است.
آقای ظریف و دولت گذشته برجامی را امضاء کردند که ضمانت اجرا نداشت و لذا با وجود اینکه ایران همه تعهداتش را به صورت یکجانبه عمل کرد، طرف خارجی به هیچیک از تعهدات خود عمل نکردند بلکه آمریکا با خروج از برجام بر تحریم‌ها افزود.
این دیپلمات‌های سابق، ایران را از بکارگیری مکانیسم ماشه می ترسانند که بر اثر آن تحریم‌های معلق شده شورای امنیت سازمان ملل بازخواهد گشت حال آنکه این دولت روحانی و تیم اصلاح طلب وزارت خارجه توسط آقای ظریف بود که به مکانیسم تحقیرآمیز مکانیسم ماشه تن داد.
مگر آنها که به قول این تعداد از دیپلمات‌های سابق وزارت‌خارجه باوعقب‌نشینی‌ها از حقوق مسلم ملت برجام را امضاء کردند چه دستاوردی برای ایران داشت؟
متاسفانه در وزارت خارجه نه تنها در بین دیپلمات‌های سابق بلکه فعلی افراد خودباخته‌ای وجود دارند که در بهترین حالت از توان تحلیل درست اوضاع محرومند.
ضروری است وزارت امور خارجه نسبت به تصفیه این وزارت خانه از نیروهای خودباخته اقدام نماید که البته در این رابطه عملکرد مناسبی نداشته‌اند.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x