استان اصفهان بهداشت مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رئیس دامپزشکی اردستان آمار کشتار دام در نیمه سال اول ۱۴۰۱ را ۲ هزار ۳۴۲راس دام اعلام نمود

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان از آمار کشتار دام در سال۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار ۸۲۲راس دام و حذف کامل ۱۴۱۰قطعه احشام خوراکی، و همچنین در خصوص کشتار دام در نیمه سال اول ۱۴۰۱ به میزان ۲ هزار ۳۴۲راس دام کشتار شده و حذف کامل ۷ راس گوسفند و یک راس گاو و ۹۹۷ قطعه خوراکی حذف شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،سعید راعی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:شهرستان اردستان با ۹ واحد مرغداری تخم گذارظرفیت پرورش بیش از ۸۰۶ هزار قطعه و ۷ واحد پولت بالغ بر ۴۸۶ هزارقطعه جوجه را دارد .

وی از مجوز ۱۳ میلیون جوجه گوشتی و همچنین مجوز پرورش بیش از ۷۲۱ هزار قطعه پولت و ۵۵۵ هزار قطعه مرغ تخم گذار صادر شده خبر داد.

راعی در خصوص آمار بازرسی های انجام شده در شش ماه اول سال جاری و سال گذشته از واحدهای عرضه گفت :در سال ۱۴۰۰ ۳۵۰ مورد بازرسی انجام گردیده که در این بین ۳۷۰ کیلو انواع فرآورده های دامی از چرخه عرضه حذف شده و همچنین در خصوص آمار سال اول ۱۴۰۱ تعداد ۵۰۰ مورد از مرکز عرضه مورد بازرسی قرار گرفته که ۲۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده ها از چرخه مصرف حذف شده است

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان ضمن اشاره به وضعیت کشتارگاه اردستان زواره گفت :حسب دستور مقام قضایی کشتارگاه مذکور پلمپ تا نسبت به رفع مشکلات بهداشتی توسط شهرداری اردستان و زواره اقدام گردد هر چند رفع پلمپ این کار با کندی به پیش می‌رود از شهرداری درخواست داریم در جهت برطرف کردن ناقصی ها اقدام کنند.

.واکسیناسیون بیش از ۲۲۵ هزار راس دام در سال جاری راعی افزود: در سال جاری بالغ بر ۲۲۵ هزار و ۳۵۲ راس دام به صورت رایگان و با همکاری بخش خصوصی واکسینه شده اند.وی اولویت واکسیناسیون را در محل هایی که دام بیشتری دارند اعلام و تصریح کرد: این کار در مهاباد، موغار و زواره انجام شده دیگر محل ها نیز انجام می شود.

رییس شبکه دامپزشکی اردستان در ادامه به خطر بیماری هاری اشاره و تاکید کرد: در ۵ سال گذشته در شهرستان ۴ مورد بیماری داشته امسال در سطح استان اصفهان ۴ مورد در ۳ شهربوده که ۳ مورد آن توسط گربه انجام شده که مردم باید مراقب این حیوان باشند.۱۳ مورد تب مالت در شهرستان شناسایی شده است.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x