اجتماعی استان بین الملل تصاویر

اروپا مدافع ایران شد!!

اروپا مدافع ایران شد!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

پارلمان اروپا با توقف مذاکرات برجامی مخالفت کرد.

گزاره خبری: «الدار مامدوف» که مشاور سیاسی سوسیال دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا است، از مخالف قاطع نمایندگان پارلمان اروپا با «تعلیق» مذاکرات برجامی اتحادیه اروپا با ایران خبر داد.

این دیپلمات سابق اهل کشور لتونی که سابقه کار در سفارت این کشور در آمریکا و اسپانیا را دارد، در پیامی توییتری خبر داد، «تلاش‌ها برای استفاده از اعتراضات ایران برای به تعلیق درآوردن مذاکرات برجامی» در پارلمان اروپا ناکام ماند.به گفته مشاور سیاسی سوسیال دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، متممی که خواستار تعلیق مذاکرات برجامی شده بود با ۴۶۹ رای مخالف و ۸۸ رای موافق مواجه شد و تصویب نشد.

گزاره تحلیلی:دلایل مخالفت قاطع پارلمان اروپا با توقف مذاکرات عبارتند از:

کشورهای اروپایی کاملاً به قوام و ثبات جمهوری اسلامی اشراف دارند.لذا اغتشاش های اخیر را بسیار ضعیف تر از اقتدار انقلاب اسلامی ایران که پشتوانه مردمی را نیز به همراه دارد،ارزیابی می‌نمایند.

در شرایط کنونی جمهوری اسلامی توقف‌مذاکرات برجامی را حمایت آشکار و رسمی اروپا از اغتشاشگران قلمداد کرده،که این امر می تواند آسیب جدی به آینده روابط دو طرف وارد نماید.

جنگ اوکراین و چالش سخت انرژی در قاره سبز و تصمیم اخیر اوپک پلاس در کاهش دومیلیون بشکه نفت در روز ،اروپا را در وضعیت نگران کننده‌ای قرار داده،که انرژی ایران جدی‌ترین راه حل برای عبور اروپا از زمستان سرد است.

استفاده از توان و نفوذ ایران ،برای حل مشکلات اساسی اروپا و آمریکا در منطقه غرب آسیا نیز از دیگر مشوق های پارلمان اروپا در مخالفت با قطع مذاکرات برجامی می باشد.

نکته پایانی:با توجه به دلایل بیان شده،باید بدانیم ادامه مذاکرات برای اروپا و آمریکا در قیاس با ایران،بسیار مهم‌تر و امری‌ حیاتی‌ است.بنابراین آنان به دلایل واهی قصدی برای پیچیده‌تر کردن شرایط نابسامان خود نخواهند داشت.

مصطفی علیجان‌زاده

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x