اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

بهره برداری از مجتمع دام پروری در نصرآباد جرقویه

بهره برداری از مجتمع دام پروری در نصرآباد جرقویه

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ؛ به نقل از عصراصفهان :

فاز اول مجتمع دام پروری ۲۵ هزار راسی منطقه عشایری شهرستان جرقویه استان اصفهان، با حضور استاندار اصفهان و با ارتباط مستقیم رئیس جمهور در شهرنصرآباد به بهربرداری رسید.
به مناسبت ۱۵ مهر روزملی روستا و عشایر، ۴۱۹ پروژه عشایری درقالب ۴ هزار طرح درکشور به دستور ریاست جمهوری افتتاح و به بهربرداری رسید.
سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آئین بهره برداری از این مجتمع، گفت: یکی از مهمترین بخش های جامعه ما، بخش روستا و عشایر آن است و زیر ساخت بسیاری از پیشرفت هایی که برای عشایر اتفاق افتاده ، برای همین منظور است.
وی افزود : اگر به پیشینه جمهوری اسلامی نگاه کنیم نقشی که عشایر در مبارزه با طاغوت داشتند، بسیار ستودنی است وطبق فرمایش وتأکید مقام معظم رهبری، باید نسبت به ارتقاء و رفاه مناسب برای عشایر اهتمام بیشتری داشته باشیم.
در ادامه مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایری استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان جرقویه یکی از هشت شهرستان عشایری استان اصفهان است ، گفت: شهر نصرآباد با ۱۵۰۰ خانواده و حدود ۶ الی۷ هزار جمعیت ، ده درصد عشایر استان را در خود جای داده است.


مدیرکل امور عشایری استان اصفهان افزود: زندگی عشایری مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است و هر خانوار عشایر حداقل پروتئین ۲۰ خانوار را تولید و تأمین می‌کند.
اسفندیاری افزود: مجتمع دام پروری۲۵ هزار راسی در ۱۰ کیلومتری شهرنصرآباد، با ۲۱۰ هزار متر مربع مساحت و ۲۵۰ واحد ۱۰۰ راسی دام به منظور افزایش درآمد وتولید گوشت قرمزبا مجموع ۱۰۰ تن درسال ، به اشتغال ۳۲۶ خانواده بطور مستقیم کمک کرده است.
ناصر بهروان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x