اجتماعی استان بین الملل تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

رییس پلیس گذرنامه و مهاجرت: همشهریان ابتدا مدارک خود را اخذ و سپس بلیط تهیه کنند

رییس پلیس گذرنامه و مهاجرت: همشهریان ابتدا مدارک خود را اخذ و سپس بلیط تهیه کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت فرماندهی انتظامی استان گفت: از همشهریان می خواهیم ابتدا مدارک و اسناد خروج از کشور شامل( گذر نامه دارای اعتبار و یا دارای برچسب تمدید و یا گذرنامه موقت) را تهیه و دریافت و سپس اقدام به خرید و یا رزرو بلیط سفر نمایند. سرهنگ طاهر پور تصریح کرد : این طرح شامل گذرنامه‌های سالمی می‌شود که تاریخ صدورشان اول شهریورماه ۱۳۹۱ به بعد باشد این گذرنانه ها با دارا بودن برچسب های تمدید اعتبار در حال حاضر با هماهنگی‌ها با دولت عراق قابل پذیرش است.

وی افزود: روال اصول کار این بود که گذرنامه‌ها برای سفر برون مرزی می‌بایست حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد اما امسال برای رفاه حال زوار حسینی طرح تمدید گذرنامه و یا صدور گذرنامه موقت برای سفر اربعین ۱۴۰۱ عملیاتی شد.

رئیس اداره مهاجرت وگذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت :افرادی که سن آنها زیر ۱۸ است و یا زنان متاهل باید با اجازه ولی وسرپرست خود اقدام به اخذ گذر موقت و یا تمدید اعتبار گذر نامه نمایند.
وی ادامه داد: اجازه خروج که پیش از این در دفاتر اسناد رسمی انجام می شد را ما در اداره مهاجرت و گذرنامه به صورت کاملا رایگان انجام می دهیم.

رئیس اداره مهاجرت وگذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نکاتی برای زیارت اربعین، اظهار داشت: زائران قبل از سفر حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا روال اداری انجام شود، چنانچه قصد سفر کاروانی دارند از شرکت‌ها و سازمان‌های مجاز دارای مجوز استفاده کنند و در حفظ و نگهداری گذرنامه دقت لازم را داشته باشند و به هیچ وجه گذرنامه را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
وی افزود: زائران هنگام تردد مرزی حتما مُهر ورود و خروج از کشور در گذرنامه‌شان ثبت شود و با توجه به ازدحام جمعیت مراقب باشند این مهر از قلم نیفتد.
سرهنگ نعمت الله طاهرپور افزود: پلیس گذرنامه واقع در خیابان رودکی هر روز تا ساعت ۱۸ عصر پذیرای زائران اربعین برای تمدید گذرنامه است.
وی تاکید کرد: ارائه شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت برای آقایان الزامی است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x