اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

اجرای عملیات مبارزه مکانیکی با آفات در عرصه‌های فضای سبز شهر

اجرای عملیات مبارزه مکانیکی با آفات در عرصه‌های فضای سبز شهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از اجرای عملیات مبارزه مکانیکی در عرصه‌های فضای سبز با هدف کنترل و مدیریت آفات و بیماری‌های گیاهان غیرمثمر و زینتی خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید عرفان منش با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌های شاخص سازمان پارک‌ها پیشگیری، کنترل و مدیریت آفات و بیماری‌های گیاهان غیرمثمر و زینتی است که برای انجام هرچه بهتر آن نیازمند فعالیت تیمی و تخصصی با مهارت، تجربه، برنامه و هدف مشخص هستیم.

او افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام دستورالعمل مشخصی در این زمینه به مدیران مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری، نسبت به اجرای این عملیات هماهنگی لازم را به عمل آورد.

عرفان‌منش توضیح داد: عملیات مبارزه مکانیکی در عرصه‌های فضای سبز از هشتم تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است؛ چنانکه مبارزه مکانیکی با سوسک‌های شاخک بلند بر روی درختان نارون، بید، چنار و صنوبر، مبارزه مکانیکی با پروانه فری (کرم خراط) روی درختان نارون و زبان گنجشک و مبارزه مکانیکی با پروانه زنبور مانند بر روی درختان چنار در حال انجام است.

او از حضور مستمر و فعال کارشناس گیاهپزشک جهت نظارت بر کیفیت عملیات مبارزه مکانیکی و برطرف کردن عیوب احتمالی خبر داد و گفت: طبق قانون، پیمانکاران در صورت عدم انجام مبارزه اصولی و پوست برداری بیش از حد درختان، انجام عملیات به صورت ناقص و عدم تیمار بخش‌های فوقانی درخت، استفاده از ابزار نامناسب، در اختیار نداشتن ابزار مناسب و کافی، عدم تیمار همه درختان تعیین شده در زمان مقرر، عدم انجام عملیات مبارزه به صورت مداوم و نیز تعویض کارگران دخیل در عملیات، مشمول جرائم مطابق با قرارداد حفظ و نگهداری فضای سبز سال ۱۴۰۱‏‏‏‏-۱۴۰۰ خواهند شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x