اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر

عدم رعایت حق تقدم از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی

عدم رعایت حق تقدم از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ محمدرضا محمدی درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۶۰ مورد تصادف جرحی و ۱۶ مورد تصادف فوتی به دلیل عدم رعایت حق تقدم رخ داده است که ۲۶/۹۹ درصد از کل تصادفات جرحی و ۱۱/۴ درصد از کل تصادفات فوتی ابتدایی سال را شامل می شود.

وی افزود : در یک تعریف کلی حق تقدم شامل مجموعه قوانینی برای رعایت الویت بندی عبور وسایل نقلیه و یا عابران پیاده از خیابان است و رعایت کردن حق تقدم از سوی تمام افراد جامعه دخیل در امر ترافیک معابر به معنی احترام گذاشتن به حقوق خود و سایر شهروندان می باشد.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد : براساس قوانین راهنمایی و رانندگی ، و مطابق با بند ۴۳ ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، حق تقدم به معنی اولویت حق عبور وسیله نقلیه نسبت سایر وسایل نقلیه و یا نسبت به عابران پیاده و بالعکس می باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پایه و اساس رعایت کردن حق تقدم، آشنایی با مفاهیم تقاطع و شناخت انواع تقاطع ها است گفت: لازمه انظباط ترافیکی، کاهش ترافیک معابر و کاهش تصادفات معابر شهری ، رعایت حق تقدم از جانب شهروندان می باشد لذا از رانندگان درخواست داریم با رعایت این مساله مهم باعث کاهش حوادث رانندگی و ناهنجاری های ترافیکی در سطح معابر شوند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x