اجتماعی استان فارس

اسماعیل میری: شهرستان استهبان، مِنهای انجیر

اسماعیل میری: شهرستان استهبان، مِنهای انجیر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

همه ی دست اندرکاران وکارشناسان امور اقتصادی بخوبی میدانند که تنها ممّر درآمد مردم این شهرستان، فروش محصول درختان انجیر میباشد و هر گونه افت وخیزی در این راستا، اقتصاد کلان شهرستان را تحت تأثیر قرار می دهد!
این امر در سال جاری که باران سیل آسای اخیر، بیشترین ضررها را به این محصول وارد کرد، بسیار ملموس است که متاسفانه در طول سال شاهد آن خواهیم بود.به همین دلیل این متغیرها، مسولیت وحساسیت را برای ادرات مسول، چون جهاد کشاورزی، تحقیقات انجیر، فرمانداری محترم، بخشداریها وحتی شورای اسلامی شهر و شهرستان،صد چندان می کند.

بر عامه ی مردم،خاصه خواص(چه آنانی که صاحب درخت انجیر هستند وچه آنانی که فاقد آنند) فرض است که نسبت به این مهم حساسیت نشان داده وفعالیتهای ادارات وارگانهای ذیصلاح را دلسوزانه رصد نمایند.

بطور قطع یقین، اگر ضربه ی مهلکی در طول سالهای پیش رو متحمل این محصول ودر نتیجه باغداران گردد، شاهد هجرت مردم وتخلیه شهرستان از سکنه خواهیم بود.
در این راستا جا دارد از حساسیت وتلاش امام جمعه ی محترم که در خطبه های نماز جمعه ی هفته گذشته به این امر حیاتی پرداختند وهمچنین اداراتی چون فرمانداری محترم، جهاد کشاورزی ونماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر جذب وپرداخت ضررهای فراوان باغداران انجیر، توسط دولت محترم هستند، تشکر نموده، باشد که همه ی ما پاسداران خوبی برای حفظ وحراست از این اندوخته ی پیشینیان خود(درختان انجیر) باشیم.

شهروند: اسماعیل میری
۱۴۰۱/۵/۲۴

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x