اجتماعی استان حوادث فرهنگ و هنر

ترافیک و سوانح رانندگی امروزه یکی از چالش های نگران کننده زندگی بشر است

ترافیک و سوانح رانندگی امروزه یکی از چالش های نگران کننده زندگی بشر است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ”محمدرضا محمدی”درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : وضعیت نابسامان یک خیابان، یک محله یا منطقه می تواند چالش بزرگی برای ساکنین، عابرین و مسافران ایجاد کند که تمام تلاش پلیس با همکاری سازمان های مختلف در جهت رفع این گونه نابسامانی هاست. متاسفانه امروز که همه تلاش کشوردر جهت رشد اقتصادی ۵ درصدی می باشد؛ حدود ۸ درصد از تولیدات ناخالص ملی کشور برای جبران خسارات ناشی از تصادفات هزینه می شود.

وی افزود : با وجود علل مختلف در تصادف اما خطاهای انسانی در بیش از ۸۰ درصد سوانح رانندگی تاثیر مستقیم دارد.دراین اوضاع و احوال بیماری ها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخت های بیمارستانی به صورت دائم در اشغال مصدومان ناشی از سوانح رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به این که حوادث ترافیکی یک پدیده ناگهانی و ناشی از بدشانسی و قضا و قدر نیست بلکه زنجیره ای از عوامل در رخداد یک حادثه رانندگی نقش مستقیم دارد گفت : امروز اولویت های پلیس راهور هم در ناجا و هم در استان شامل انتظام بخشی به جریان ترافیک ، تقویت سیستم های هوشمند و به کارگیری فناوری و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان می باشد.

این مقام انتظامی در پایان با خاطر نشان کردن این مساله که در ۱۰ سال گذشته روند تصادفات در استان اصفهان روند کاهشی بوده است و پلیس راهور اصفهان در حوزه های فرهنگی پیشتاز در کشور بوده و حتی در بعضی مواقع الگویی برای سایر استان ها بوده است ادامه داد: یکی از دلایل تکرار تخلفات رانندگی در ایران و میزان تصادفات عدم بازدارندگی مبلغ جرائم رانندگی است بعنوان مثال اگر مبلغ جریمه سرعت غیر مجاز ۱۰۰ میلیون تومان هم باشد نباید نگران باشیم چون قرار نیست که ما جریمه پرداخت بکنیم؛ قراراست کسی که سرعت غیر مجاز میرود جریمه بشود.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x