اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

خبرنگار پرچم دار آگاهی و بینایی و زبان گویای مردم

خبرنگار پرچم دار آگاهی و بینایی و زبان گویای مردم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ دکتر مهرناز آزاد؛ شاعر،نویسنده ، روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در مقاله ای در ارتباط با خبرنگار پرچم دار آگاهی و بینایی و زبان گویای مردم است بیان نمود:

خبرنگاران ، قوی ترین گروه قلم به دست در جهان هستند که هر روز درحال نگارش اتفاقات ور ویدادها و نقد وبررسی آنها بوده و با هوش و ذکاوتی که یکی از بزرگترین ابزارهای آنهاست با وسواسی در خور تحسین آگاهانه این اتفاقات را تحلیل نموده و به عنوان زبان مردم و به نفع آنها چشم به روی تمام منافع خود می بندند.
این مدافعان حقوق مردم و مبارزان همیشه درصحنه ، با وجود آنکه هرگز به درستی دیده نشده اند و پیش پا افتاده ترین مشکلاتشان همچنان برآورده نشده است ، سربازانی هستند که برای رفع مشکلات مردم دائما در حال پرسش از مسئولان و پیگیری این مشکلات هستند.
گفتن این مطلب که خبرنگاران یا به زبانی فعالان حوزه رسانه ، شغلی خطرناک دارند و هرلحظه ممکن است مورد آسیب قرارگیرند، بر کسی پوشیده نیست.
همچنان که در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس تمام آثار واقعی و مستند این جنگ توسط خبرنگاران ،عکاسان و رسانه ها ضبط و ثبت شد و آنچه امروز می بینیم حاصل شهادت دهها خبرنگاری است که اگر گام به گام در جبهه ها کنار رزمندگان نبودند چیز مستندی برای ارائه نداشتیم تا مظلومیت مردم ایران توسط آنها به جهان ثابت شود.

امروز هم سالهاست این سربازان جبهه ی خبر با شهامت در کنار مدافعان حرم در حال ثبت لحظه به لحظه ایثارگری های این مردان شهادت طلب و خادمان مردم هستند.
و همچنان هرجا بیماری و یا حوادث غیر مترقبه ای یا احتمال رخداد موضوعی مهم وحیاتی است ، خبرنگاران در صف اول ایستاده اند تا مستند ترین خبرها را تحریر و به جامعه تقدیم کنند.
چشمهایتان را ببندید و برای چندثانیه ، فقط چند ثانیه ، تصور کنید اگر رسانه ای وجود نداشت ، رادیو، تلوزیون ،نشریات،اینترنت،سایت های خبری ، گروه بزرگ چندصدهزارنفره ای که هم اکنون مشغولند و شبانه روز درحال جمع آوری اطلاعاتند تا آنها را به شما برسانند.اگر نبودند ، کشور چگونه توسط دولت مردان اداره می شد؟!
حالا چشم ها را باز کنید و این بار واقعا” ببینید قشر رسانه چقدر می تواند برای ملت و دولتش باارزش باشد.
ما ۳۶۵ روز توان فرسا کارمی کنیم ، روزتعطیل و غیرتعطیل با انواع خطرها دست به گریبانیم ، جایی آتش بگیرد، تهدیدی باشد ،ما حاضریم. بیماری ،زلزله،سیل،طوفان،خشکسالی،فقر،اعتیاد،سرقت،کشتاردست جمعی ، جنگ و…..ما حاضریم و شما فقط از پشت دوربین ها این وقایع را می بینید.

حالا از خودتان می پرسم کار احزاب رسانه چقدرمی ارزد؟
همانطور که آمارها نشان می دهد ،امسال و فقط تا امروز ۳۱ خبرنگار درجهان درست هنگام ماموریت کشته شده اند و خوب می دانیم هم اکنون بسیاری از خبرنگاران به انواع بیماری های خاص مبتلا هستند اما همچنان پشت میز کارشان نشسته اند و اخبار را برای مردم ومسئولان آماده می کنند. افرادی که قلم هایشان همواره از حقوق دیگران نوشته، اما ، حقوق خودشان همیشه از قلم افتاده است!
آنها دردمی کشند و لذت می برند، زیرا عاشقند ،عاشق خدا ، شغل مقدس خبرنگاری و عاشق ملت و سرزمین شان و اگرنه این همه بی مهری با هرکه می شد با این شغل برای همیشه خداحافظی می کرد.
نگارنده ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار امیدواراست، خبرنگاران نیز امسال و این بار به بخشی از مطالباتشان دست یافته و در برنامه های کشوری، که بخش قابل توجه آن را رسانه ها تشکیل می دهند، از قلم برنامه ریزان و دولت مردان نیفتند.

مهرناز آزاد
۱۷ مردادماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x