اجتماعی استان

نهایی شدن ویژگی‌ها و مشخصات پایانه‌های فروشگاهی

  نهایی شدن ویژگی‌ها و مشخصات پایانه‌های فروشگاهی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور از تدوین و نهایی شدن ویژگی‌ها و مشخصات پایانه‌های فروشگاهی و بارگذاری آن در پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور، خاطرنشان کرد: پیرو مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اجرای تدریجی سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور به صورت مرحله ای از مؤدیان مالیاتی برای ثبت نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی دعوت خواهد کرد.

وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت های فنی و بستر لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: آیین نامه موضوع ماده (۲۶) قانون، دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مؤدیان و همچنین سند ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه فروشگاهی (حافظه مالیاتی) به همراه قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی، بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان قرار گرفته و قابل استفاده برای عموم مؤدیان و شهروندان می باشد.  

برزگری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت ها و سامانه های لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: مشمولینی که برای عضویت در این سامانه فراخوان می‌شوند، مکلفند از پایانه فروشگاهی مجهز به حافظه مالیاتی و متصل به سامانه مؤدیان استفاده کنند و پس از آن، در فروش کالاها و ارایه خدمات، صورت حساب الکترونیکی صادر کنند و برای سامانه مودیان ارسال نمایند.  

برای مشاهده قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و همچنین اسناد قانونی مرتبط کلیک کنید.

– جهت دانلود دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی اینجا کلیک کنید. 

– جهت دانلود دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مؤدیان اینجا کلیک کنید. 

– جهت دانلود سند ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه فروشگاهی (حافظه مالیاتی) اینجا کلیک کنید. 

– جهت دانلود قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی اینجا کلیک کنید. 

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x