اجتماعی استان اصفهان

آبفای سمیرم موفق در مهار آثار ناشی از سیل

آبفای سمیرم موفق در مهار آثار ناشی از سیل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر آبفای سمیرم از مهار حوادث ناشی از وقوع سیل در شهرها و روستاهای سمیرم خبر داد.
صابری با اشاره به ورود سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته گذشته در منطقه سمیرم گفت: به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر برخی مناطق در شهر سمیرم دچار پس زدگی فاضلاب شدند.
وی به شستشوی شبکه فاضلاب در برخی از نقاط شهر سمیرم پرداخت و اظهار داشت: با این وجود به دلیل سرازیر شدن روان آب ها به داخل منهول ها، پس زدگی فاضلاب صورت گرفت که بلافاصله اکیپ بحران آبفا با استفاده از پمپ های مکش و پمپ های لجن کش اقدام به پاکسازی نمودند.
مدیرآبفای سمیرم به تخلیه آب در معابر و محلات شهرها و روستاهای منطقه سمیرم اشاره کرد و گفت: طبق اعلام هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی تابستانه بیشترین بارش در استان مربوط به منطقه سمیرم بوده که آبگرفتگی معابر ومحلات در شهرها و روستاها را رقم زد؛ پس از آن اکیپ بحران با همکاری سایر امداد گران با استفاده از پمپ های خود مکش و پمپ های آب کش اقدام به جمع آوری روان آب ها نمودند.
وی در ادامه به تامین آب شرب روستاهای نقل و دنگزلو اشاره کرد و بیان داشت: در پی وقوع سیل چشمه نول که تامین کننده آب شرب این روستاها بوده به دلیل ورود سیلاب کدورت آن افزایش یافت و از مدار بهره برداری خارج گردید، سپس با اعزام یک تانکر سیار و ۸ فقره تانکر ثابت آب شرب اهالی این روستاها تامین شد.
مدیر آبفای سمیرم بابیان اینکه درحال حاضر آب شرب همه مردم در منطقه سمیرم تامین است اظهارداشت: علاوه بر دسترسی مردم ۶ شهر و ۱۲۵ روستا به آب شرب، ساکنان منطقه عشایر نشین سمیرم نیز از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
وی در پایان به استمرار خدمات آبفا پس از وقوع سیل در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: آبفای سمیرم با مهار تبعات ناشی از وقوع سیل در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به استمرار خدمات در منطقه نموده است. و در حال حاضر جمعیت حدود ۱۴۰ هزار نفری منطقه سمیرم دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی دارند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x