اجتماعی استان حوادث فرهنگ و هنر

ستاد اسماعیل میری و حادثه سیل استهبان: «ریز علی ها هرگز نمی میرند» / چنان نقش آفرینی کردند که حرکت زیبایشان باعث نجات جان صدها نفر از هموطنانمان گردید

ستاد اسماعیل میری و حادثه سیل استهبان: «ریز علی ها هرگز نمی میرند» / چنان نقش آفرینی کردند که حرکت زیبایشان باعث نجات جان صدها نفر از هموطنانمان گردید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در کشور عزیز ماایران،بوده اند و هستند عزیزانی که برای نجات جان هم نوعان خود از خطرات نابهنگام،جان خویش را در طبق اخلاص نهاده تا جانهایی را از خطر مرگ ونابودی برهانند!!!!

اگر ریز علی خواجوی در چند دهه پیش،چنان نقش آفرینی کرد تا صاحب لوکو موتیو را از ریزش کوه ومسدود شدن قسمتی از خطوط راه آهن با خبر کند تا در این راستا جان مسافرین را از خطر مرگ که در کمین آنها نشسته بود،نجات دهد،این پرچم افتخار ومردانگی، همچنان دست به دست گشت تا اینبار به دست عزیزانی در خطه ی رودبال استهبان بیفتد تا منجی جان دهها زن وفرزند و پیر وجوانانی گردند که آسوده خاطر وبی خیال از اتفاق ناگوار پیش رو،دل به رودخانه سپرده بودند یا در سایه درختان تنومند مسیر رودخانه به استراحت مشغول بودند.

اگر در واقعه ی «ریز علی خواجوی» این ریزش کوه بود که میتوانست ناخودآگاه وپس از برخورد قطار به آن،مرگ آفرین باشد،در جریان جمعه ی سیاه رودبال استهبان به تاریخ ۱۴۰۱/۴/۳۱، این بار سیل بنیان افکنی، بل صدها برابر بدتر، می آمد تا ایفا ی نقش کند، نفشی که در پس آن می توانست شاهد کشتار جمع کثیری باشیم که در پهنای این رودخانه زیبا بی خیال از همه چیز، ظاهر شود. ولی اینبار نیز ندای درونی بر وجدانهای بیدار جمعی از عزیزان فداکار این خطه بانگ بر آورد که برای چه نشسته اید؟؟!
این جمع فداکار که من نام آنان را ریز علی های منطقه رودبال استهبان مینهم،چنان نقش آفرینی کردند که حرکت زیبایشان باعث نجات جان صدها نفر از هموطنانمان گردید.
بر حَسَب وظیفه ی انسانی خود،نام این جمع فداکار را آورده تا در صفحات تاریخ ایران زمین همواره برای نسلهای آتی بماند وهمگی بدانند که ریز علی های ایران هرگز نمی میرند!!!
عزیزانی چون(( ۱- رضا علی پور…۲- نادر امید…۳-امیر حسین پنجش…۴-حمیدرضا فاطمی نیا….۵-ناصر امید…۶-صالح پیرزادی…۷-حامد آمونتا…۸-احد احشامی…۹-فرح نکونام و………))

در پایان از فرمانداری محترم شهرستان استهبان،شورای محترم شهرستان،بخشداری محترم ایج ومسولان رده بالای استانی به جِدّ خواستارم که به نحو احسن ودر خور، از این عزیزان، تقدیر به عمل آورده، باشد که فداکاری این جمع بزرگوار،سرلوحه ای گردد برای همه ی انسانها در همه ی اعصار.

اسماعیل میری

شهروندی از دیار استهبان فارس
۱۴۰۱/۵/۳

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x