دسته‌بندی نشده

بازنشستگان کشوری را هم ببینید / بازتاب های لغو مصوبه دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان کشوری را هم ببینید / بازتاب های لغو مصوبه دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اقدام روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ابطال مصوبات مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و حق مسکن کارگری همه را غافلگیر کرد.

براساس نامه‌نگاری رئیس مجلس با رئیس جمهور، ابطال این دو مصوبه به صورت رسمی به دولت ابلاغ شد.

انتظار می‌رود به دنبال این اتفاق، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی غیر حداقل بگیر به میزان ۳۸ درصدی که پیش از این هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب کرده بود افزایش یابد.

همچنین در خصوص کارگران شاغل نیز حق مسکن کارگری به همان میزان ۶۵۰ هزار تومانی که در جلسات شورای عالی کار تعیین شده بود، تغییر کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، انتشار این خبر واکنش مردم را به دنبال داشت، به صورت مشخص نظرات مخاطبان را می‌توان اینطور تقسیم بندی کرد: تقدیر از رئیس مجلس بابت ابطال مصوبات بحث برانگیز دولت، انتقاد از دولت بابت اجرا نکردن قانون، تقاضا برای انجام اقدامی مشابه در مورد بازنشستگان کشوری و در نهایت نگاهی غیر خوشبینانه به موضوع همراه با انتقاد از وضعیت موجود.

در گزارش پیشرو نگاهی اجمالی به اهم دیدگاه‌های هر سه دسته خواهیم داشت.

تصمیم رئیس مجلس برای پایان دادن به اختلاف‌های به وجود آمده برسر افزایش حقوق و دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته در پایان چهارمین ماه سال اتفاق افتاد و این درحالی است که طی این مدت در سایر بازارها قیمت‌ها به صورت فزاینده‌ای افزایش داشتند.

«فقط مصوبه شورای عالی کار باید اجرا شود ۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵۰۰۰تومان این یعنی اجرای مصوبه شورای عالی کار که دولت تا کنون به قانون تمکین نکرده ولی انشاالله از این به بعد خواهد کرد.»

«دیگه بعد از پنج ماه انتظار ودلهره با این تورم نباید کمتر از ۳۸ در طبق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شود همه این درخواست ها این بود که مصوبه اجرا شود دیگر نیاز به کم کردن تصویب مصوبه نیست.»

«۴ ماه از سال می گذرد اینقدر به طبل حقوق بازنشسته ها کوبیدید که تمام اجناس صد درصد گران شد پزشکان ویزیت‌های را گران کردند دارو گران شد اجاره مسکن ماشین خرید خانه کارگران روز مزد روزی ۳۰۰ استاد بنا روزی ۵۰۰ هزارتومان مکانیک ها اندازه خون پدرشون دستمزد میگیرن ولی از اضافه حقوق باز نشسته ها خبری نیست.»

«با این پارس کارهای که از سه طرف یعنی مجلس ودولت وسازمان تامین اجتماعی می‌کند دود این کارها به چشم کارگران شاغل وبازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی می‌رود اینها اگر واقعا دلسوز این جماعت بودند همان روز اول که شورای عالی کار بر اساس شاخص ها وداد وآمار های بانک مرکزی و وزارت کار تورم را از اول سال بالای پنجاه درصدی رااعلام کرد بود بایدی برای تمامی حقوق بگیرند چه شاغل در دستگاه‌های دولتی وچه کارگران شاغل وچه بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری را بایدی حداقل ۴۰درصدی را اعلام می‌کردند نه اینکه ۱۰درصدی را برای کل جامعه حقوق بگیران.»

«ضمن تشکرازکلیه عزیزانی که دراین راستازحمت کشیدند ازدولت انتظارداریم که این مصوبه شورایعالی کار را هرچه سریعتر دستور اجرا دهند و در مرحله بعدضمن پرداخت ۹۰همت وهمسانسازی حقوق بازنشستگان اقدام نمایند.»

«فقط مصوبه شورای عالی کار باید اجرا شود ۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵۰۰۰تومان این یعنی اجرای مصوبه شورای عالی کار که دولت تا کنون به قانون تمکین نکرده ولی انشاالله از این به بعد خواهد کرد.»

بخش قابل توجهی از دیدگاه‌های مخاطبان به قدردانی از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس اختصاص داشت با این حال شماری از مخاطبان نیز از بابت طولانی شدن تصمیم گیری اخیر شاکی بودند.

« مصوبه شورای عالی کار اجرا شود و ممنون از آقای قالیباف بابت حمایت از بازنشستگان و کارگران.»

«مجلس ونمایندگان ازاینکه احقلق حق بازنشستگان راپیگیری کردید سپاسگزاریم بخصوص هیات تطبیق.»

« ممنون از آقای قالیباف،،خدمتگذاران آنانی هستند که درد دل توده ها می شنوند، و بر اساس حق و انصاف و قانون تصمیم میگیرند…آفرین آقای قالیباف.»

« خداوند خیرش دهد. که حال خراب بازنشستگان تامین اجتماعی را درک کردن. انشاالله که اثربخش و اجراء شود .که خیلی دیرشد.خیلی.»

« درود خدا بر همه کسانی که باعث و بانی افزایش حقوق بازنشسته ها شدند. چه عجب بلخره به قانون عمل کردن دمت گرم قالیباف.»

« سردار خودت می دونی ما بیچاره شدیم یا قیمتها را بر گردان یا مجددا ب اندازه تورم حقوقها ببر بالاطبق قانون ک می گه حداکثر کمتر ازیک ببار نباشد پس چندبارچون تورم دولت باسیاستهای غلطش رفته بالا بنابرین باید حقوقها را افزایش دهد.»

« چه عجب اولین بار مجلس طرف ما شد خدا رو شکر، آقای قالیباف چرا اینقدر دیر تصمیم گرفتی. خوب است که در یک مورد به قانون تمکین کردید.»

« اقای قالیباف رییس محترم مجلس درود خدا برشما که ازحق قانونی ما دفاع کردی خدا نگهدارت و ما بازنشستگان تامین اجتماعی را خوشحال کردی.»

« گرچه ما با ز. نشستگان تامین اجتماعی از سپرده چندین ساله خودمان حقوق دریافت می‌کنیم و نه دولت ونه هیچ نهاد دیگری حق دخالت در امور مالی بخصوص میزان دریافتی حقوق مارا ندارد ،اما واقعا از مجموعه مجلس و رییس محترم جناب قالی باف و ناب پورابراهیمی کمال تشکر و سپاس را دارم و ههمین طور کمیسیون محترم تطبیق و سایر عزیزان دیگر.»

« همه بازنشستگان از آقای قالیباف بابت این تصمیم عادلانه وخداپسندانه تقدیر وتشکر می‌کنندوامیدوارندکه اینباردولت هرچه زودترحقوق بازنشسته هارو قانونی وطبق مصوبه شورای عالی کار تایید نماید،انشاءالله.»

« ازکانون‌عالی‌کارگران‌وبارنشستگان که پیگیر وزحمت کشیدند تشکر وقدردان هستیم واز ریس‌مجلس هم تشکر داریم که حق را به بازنشستگان‌داد.»

« چه عجب یادشان افتاد وظایفی دارند یعنی یک نامه ارسال کردن اینهمه زمان میخواست طفلکی بازنشستگان هلاک شدند زنده باد بازنشستگان و کارگران که شیرمردان این سرزمین هستند.»

زود اعتماد نکنید!

همانطور که رئیس مجلس بابت ابطال مصوبات مورد اشاره دولت مورد تقدیر قرار گرفت، دولت نیز بابت تصویب این مصوبات بحث برانگیر هدف انتقاد شماری از مخاطبان بود. البته بودند مخاطبانی که هنوز با تردید به این ماجرا نگاه می‌کردند.

« دولت فقط خود. ا از چشم مردم میاندازد قانونی که سالهاست اجرا میشود را چرا تغییر میدهد خوب است این مبلغ افزایش کمتر از تورم است بجای اینکه تایید کند الکی آنقدر پیچیده کردن که خودشان هم توش ماندن.»

«چه فایده الان بعد یک هفته دولت میگه ۱۵ درصد بعلاوه ۶۵۰ هزار تومن بازم همون آش و همون کاسه.»

«ما الان چهارماهه حقوق نگرفتیم کدام افزایش حقوق افزایش حقوق فقط برای نوره چشمیاست.»

« تاوقتی که حکم‌های جدید صادر نشه واضافه نشه نمیشه به اینا اعتمادکرد.»

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x