اجتماعی استان دین و اندیشه فرهنگ و هنر

نوعروسان نیازمند با مشارکت خیران به خانه بخت می روند

نوعروسان نیازمند با مشارکت خیران به خانه بخت می روند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ سری جهیزیه بین نوعروسان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان اهدا شده است.
به گزارش روابط عمومی اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، به خدمات این نهاد در حوزه ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های اساسی ‏کمیته امداد در خصوص ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان، اهداء جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت، هدیه ازدواج پسران و کمک‌هزینه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد، بابیان اینکه کمک به ازدواج جوانان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد، ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۱۵۰ سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۴۷ میلیون تومان به نوعروسان تحت حمایت و همچنین ۸۰ سری جهیزیه شامل ۳قلم کالای اساسی برای تسهیل در ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تهیه و به آنها اهدا شده است.

وی با تاکید به اینکه در سال گذشته با مشارکت نیکوکاران استان هیچ متقاضی در لیست نوبت دریافت جهیزیه باقی نماند، گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار سری جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۶۷۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان به نوعروسان و پسران تحت حمایت اهداء شد.

کریم زارع، هدف از ارائه خدمات ازدواج به مددجویان را تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: مشاوره‌ قبل از ازدواج و آموزش‌های کوتاه‌مدت در زمینه اخلاق خانواده، بهداشت و احکام دینی به نوعروسان تحت حمایت ازجمله برنامه‌های دیگر این نهاد به‌منظور آشنایی مددجویان با مهارت‌های زندگی و آمادگی نوعروسان برای آغاز زندگی مشترک است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام آمادگی دریافت انواع کمک های نقدی و غیرنقدی اقشار مختلف مردم برای نیازمندان و محرومان در شرف ازدواج، گفت: عموم مردم نیکوکار می توانند کمک های خود را برای ازدواج فرزندان مددجو به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان اهداء کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x