اجتماعی استان

نظارت مستقیم شهروندان بر فعالیت شهرداری با سامانه «سوت‌زنی»

نظارت مستقیم شهروندان بر فعالیت شهرداری با سامانه «سوت‌زنی»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس اداره نظارت همگانی در اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان هرگونه فساد، رانت یا کار خارج از عرف در شهرداری را از طریق سامانه سوت‌زنی به نشانی اینترنتی Isfahan.ir یا شماره تلفن “۳۸۹۰” ثبت کنند و بر فعالیت کارکنان شهرداری نظارت مستقیم داشته باشند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا رحیمی با بیان این مطلب گفت: در دوره جدید مدیریت شهری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در راستای ارتقای سلامت اداری در شهرداری، مقرر شد دو سامانه شفافیت و سوت‌زنی راه‌اندازی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، لذا از ابتدای سال جدید با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این دو سامانه در فاز اجرایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای خردادماه سال جاری سامانه سوت‌زنی آغاز به‌کار کرد، ادامه داد: تاکنون شاهد استقبال خوب شهروندان از این طرح بوده ایم و با همکاری آنها در این سامانه تاکنون بازخوردهای خوبی دریافت شده است.

رحیمی افزود: براساس گزارش‌های دریافت شده، بعضی از فرآیندها در شهرداری اصلاح و از برخی همکاران توضیحات خواسته شده است و بعضی از گزارش‌ها نیز در حال تکمیل و پیگیری است.

رئیس اداره نظارت همگانی در اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بنا به نوع گزارش مسیر رسیدگی به آن متفاوت است، ادامه داد: این سامانه برای گزارش‌ها و شکایات عادی شهروندان نیست، لذا لازم است شهروندان بین سامانه‌های ۱۳۷و پاسخگویی به شکایات و سامانه سوت‌زنی تفکیک قائل شوند، زیرا این سامانه فقط به گزارش‌هایی رسیدگی می‌کند که در موضوع فساد، رانت، رشوه یا موضوعی خلاف عرف اداری در شهرداری است و سایر گزارش‌ها به قسمت‌های مربوط به خود ارجاع می‌شود.

وی ثبت تخلفات در سامانه سوت‌زنی را کمک شهروندان به مدیریت شهری در راستای سلامت اداری دانست و گفت: در شهرداری اصفهان هر گونه گزارش به فراخور موضوع پیگیری می‌شود و شهروندان می‌توانند تأثیر آن را در خدمت‌رسانی بهتر، سریع‌تر و سالم‌تر شهرداری ببینند.

رحیمی ادامه داد: شهروندان مطمئن باشند برای هر گزارش به صورت مجزا وقت گذاشته و به آنها رسیدگی کامل می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x