شرکت اریکسون در یک گزارش آماری اعلام کرد یک میلیارد مشترک ۵G تا پایان سال ۲۰۲۲

شرکت اریکسون در یک گزارش آماری اعلام کرد یک میلیارد مشترک ۵G تا پایان سال ۲۰۲۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :


شرکت اریکسون در یک گزارش آماری اعلام کرد یک میلیارد مشترک ۵G تا پایان سال ۲۰۲۲

شبکه‌های پایدار، اساس تداوم روند دیجیتالی شدن جوامع و صنایع هستند. جریان مستمر مدرن‌سازی شبکه و گسترش پوشش آن در نهایت باعث می‌شود هر سال صدها میلیون نفر به تعداد مشترکان اینترنت موبایل اضافه شود. ۵G نسبت به تمام نسل‌های قبلی شبکه موبایل عملکرد سریع‌تری داشته و حالا پیش‌‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تعداد مشترکان این شبکه در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ به یک میلیارد نفر برسد.
به گزارش دنیای اقتصاد ،این روزها روند گسترش نفوذ ۵G آن‌قدر سریع است که در بعضی از مناطق جهان به اوج خود رسیده است و همزمان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی خودشان را برای همراهی با این نوآوری آماده می‌کنند تا به این ترتیب از فرصت‌های تجاری بهره‌مند شوند که فراتر از دسترسی به شبکه پرسرعت موبایل هستند.
 
زیرساخت یکپارچه و مستحکم شبکه دیجیتال می‌تواند حامی برنامه‌های تحول دیجیتال کسب‌وکارها باشد و امکانات و شرایطی را برای آنها ایجاد کند که به ارائه خدمات جدید به مشتریان‌شان منجر شوند.

Untitled-۱
 
با این اوصاف شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی به دنبال توسعه ارتباطات کامل و بی‌نقص به پلتفرم‌های ارائه‌‌دهنده خدمات مشتریان هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول دو سال گذشته ترافیک دیتای موبایل دو برابر شده است که این اتفاق به دنبال ادامه رشد استفاده از موبایل‌های هوشمند، شبکه‌های پرسرعت ارتباطات و حالا دیجیتالی شدن جوامع و صنایع رخ داده است. پس تعجبی ندارد که چشم‌انداز صنعت ارتباطات و شبکه‌های مخابراتی برای کسب‌وکارها اهمیت ویژه‌ای دارد.
در همین راستا شرکت مخابراتی بزرگ و معتبر اریکسون به تازگی گزارشی آماری و تحلیلی از روند رشد شبکه ۵G و گسترش دسترسی به آن در سراسر دنیا منتشر کرده است.

ضرورت ارتباطات در جریان مدرن‌سازی جوامع
 
ادامه جریان دیجیتالی شدن جوامع و همزمان افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در جهان، ضرورت دسترسی به ارتباطات را بیشتر یادآور می‌شود. مدیریت جریان مداوم رشد تقاضا برای ارتباطات باکیفیت و سریع‌تر، حالا این موضوع را به یک اولویت اجتماعی و اقتصادی تبدیل کرده است. با این اوصاف است که تکنولوژی‌های قدیمی به تدریج با انواع جدید و مدرن خود جایگزین می‌شوند و عملکرد شبکه‌ها به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای رو به رشد است. تکنولوژی‌های ۵G حالا نقش کلیدی در جریان دیجیتالی شدن و مدرن‌سازی جوامع و صنایع بازی می‌کنند و ظرفیت‌های متنوعی برای رشد ارائه می‌دهند.
 
تکنولوژی‌های نوآورانه مبتنی بر شبکه، به معرفی خدمات جدیدی منجر می‌شوند که جوامع و کسب‌وکارها را به سمت کاهش تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای سوق می‌دهند.
بررسی‌های انجام شده توسط شرکت اریکسون تاکید می‌کند که در نگاهی کلی، تعداد مشترکان و ترافیک شبکه‌های موبایل طبق همان الگوهایی رشد می‌کنند که از قبل پیش‌بینی شده بودند.
 
به این ترتیب تمایل به استفاده از خدمات مبتنی بر ۵G و تکنولوژی‌های مبتنی بر آن، رو به افزایش است و در مقابل اقبال کاربران به تکنولوژی‌های قدیمی‌تر کمتر و کمتر می‌شود. اگر به لایه زیرین برویم و تفاوت میان مناطق و کشورهای مختلف جهان را بررسی کنیم، به وضوح مشخص می‌شود که هر کدام از آنها بسته به این تغییرات، شرایط منحصر به‌فردی را تجربه می‌کنند.
 
با این همه می‌توان گفت که ۵G حالا در اغلب کشورها نقش مهمی در کاهش شکاف دیجیتال بازی کرده و تعداد افراد جامانده از ارتباطات را کاهش می‌دهد.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۲ تعداد ارتباطات ثابت بی‌سیم به بیش از ۱۰۰ میلیون برسد و در همین زمان تعداد مشترکان شبکه موبایل ۵G از مرز یک میلیارد نفر در دنیا عبور کند. از طرفی بیش از ۲۰شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی تا پایان سال گذشته میلادی شبکه‌های مستقل عمومی ۵G را معرفی کرده‌اند و انتظار می‌رود که این رقم تا پایان سال جاری میلادی تا دو برابر افزایش پیدا کند.
 
همچنین پیش‌بینی می‌شود که متوسط استفاده ماهانه اینترنت در هر موبایل هوشمند تا پایان سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۵ گیگابایت عبور کند.

افزایش شبکه‌های مستقل ۵G در جهان
 
گزارش شرکت اریکسون نشان می‌دهد که تعداد مشترکان شبکه ۵G تا پایان سال ۲۰۲۷ به‌طور دقیق به ۴/ ۴ میلیارد نفر در سراسر جهان می‌رسد. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی همچنان به تلاش‌های خود‌ برای تغییر و به کارگیری ۵G ادامه داده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۱۰ سرویس تجاری ۵G در جهان ارائه شود. میزان استفاده و به‌کارگیری شبکه‌های مستقل ۵G هم رو به افزایش است و تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ سرویس تجاری ۵G ارائه شد.
 
رایج‌ترین خدمات ۵G که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی برای مشتریان‌شان فراهم کرده‌اند، شامل تقویت اینترنت موبایل، دسترسی به ارتباطات ثابت بی‌سیم، گیمینگ و خدمات مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بوده است. در بحث مزایای استفاده از ۵G برای کسب‌وکارها، رایج‌ترین بخش‌ها مربوط به تولید‌(کارخانه‌های هوشمند)، حمل‌ونقل، بنادر و شهرهای هوشمند بوده است. البته نمی‌توان از تاثیر ضعیف‌تر شدن اقتصاد جهانی و همچنین بی‌ثباتی‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین در این جریان چشم‌پوشی کرد.

رشد تعداد مشترکان ۵G تا ۷۰میلیون نفر در فصل اول و رسیدن مجموع تعداد مشترکان آن به حدود ۶۲۰ میلیون نفر، پیش‌بینی‌های گذشته برای عبور تعداد مشترکان ۵G از مرز یک میلیارد نفر تا پایان سال جاری میلادی را تایید می‌کنند. در حال حاضر شمال آمریکا و شمال‌شرقی آسیا بیشتر نرخ نفوذ ۵G را در اختیار دارند.
 
بعد از آنها، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس – شامل عربستان، بحرین، امارت متحده عربی، قطر، عمان و کویت- و سپس کشورهای غربی اروپا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. بررسی‌های شرکت اریکسون نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۷، کشورهای شمال آمریکا با ۹۰ درصد، بیشترین نرخ نفوذ ۵G را در اختیار خواهند داشت.
بر این اساس، انتظار می‌رود تعداد مشترکان ۵G در جهان تا سال ۲۰۲۷ به ۴/ ۴ میلیارد نفر برسد که این میزان برابر ۴۸ درصد از کل مشترکان موبایل خواهد بود.
کارشناسان معتقدند که سرعت پذیرش و به کارگیری ۵G بسیار بیشتر از این سرعت در ۴G خواهد بود. عوامل کلیدی شامل دسترسی به موقع به ابزارها از سوی ارائه‌دهندگان مختلف با در نظر گرفتن روند کاهش قیمتی بیشتر نسبت به ۴G، باعث می‌شوند که شبکه ۵G تا سال ۲۰۲۷ تکنولوژی حاکم در بازار موبایل باشد.

این در حالی است که تعداد مشترکان ۴G همچنان به رو افزایش است و این تعداد در طول فصل اول امسال تا ۷۰ میلیون نفر افزایش یافته و به ۹/ ۴ میلیارد نفر در سراسر دنیا رسیده است. انتظار می‌رود تعداد مشترکان این تکنولوژی تا پایان سال جاری میلادی به ۵ میلیارد نفر رسیده و تا پایان سال ۲۰۲۷ – به دنبال مهاجرت کاربران به شبکه ۵G- با روند نزولی به حدود ۵/ ۳ میلیارد نفر کاهش پیدا کند. از طرفی تعداد مشترکان شبکه ۳G رو به کاهش است و با کاهش ۴۹ میلیون نفر در طول فصل اول امسال به ۵۹ میلیون نفر در جهان رسیده است.

انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x