برای جلوگیری از حوادث فاجعه بار، بازاریان در ایمن سازی بازار مشارکت کنند

برای جلوگیری از حوادث فاجعه بار، بازاریان در ایمن سازی بازار مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان گفت: بازار اصفهان ایمنی و استانداردهای لازم را ندارد و هرچند شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایمن سازی این بازار اعلام آمادگی کرده اند، اما انتظار می‌رود بازاریان نیز پیشگام شوند و برای ایمنی بازار مطالبه‌گر باشند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هفتم خردادماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تسلیت به مردم شهر آبادان جهت حادثه ریزش ساختمان متروپل، اظهار کرد: در راستای همدلی و همیاری که همیشه بین شهرداری‌ها و مردم وجود داشته است، گروه امداد و نجات از اصفهان به کمک مردم شریف آبادان شتافته و امیدواریم هر چه زودتر این نگرانی از خانواده افراد زیر آوار مانده رفع شود.

وی این حادثه را هشداری برای سایر شهرها دانست و تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در پیام‌های خود اشاره کردند، سایر شهرها نیز باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

قاسم زاده افزود: این اتفاقات باید ما و مسئولان دستگاه‌های ناظر را متوجه کند که در ساخت‌وسازهای جدید و رسیدگی به ساختمان‌هایی که در گذشته ساخته شده است، دقت بیشتری داشته باشیم.

۱۲ هزار شغل و مغازه در بازار اصفهان ایمنی لازم را ندارد

شهردار اصفهان با اشاره به حادثه آتش سوزی بازار اصفهان طی روزهای اخیر گفت: در بازار اصفهان به طول هشت کیلومتر، ۱۲ هزار شغل و مغازه وجود دارد که اکثر آنها ایمنی و استانداردهای لازم را ندارند، البته شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایمن سازی این بازار اعلام آمادگی کرده اند، اما انتظار می‌رود بازاریان نیز برای ایمن سازی بازار در بخش‌های مختلف از جمله وضعیت برق، سد معبر و احداث ایستگاه آتش‌نشانی، مطالبه‌گر باشند.

او با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد بازاریان هنوز عمق تهدید ناایمن بودن بازار را درک نکرده‌اند، تاکید کرد: اگر اتفاق غیرقابل کنترلی رخ دهد، فاجعه زیان باری را شاهد خواهیم بود.

قاسم زاده از برگزاری جلسه‌ای با نماینده اصناف و دستگاه‌های ذی‌ربط در هفته جاری خبر داد و افزود: امیدوارم نمایندگان اصنافی که برای شرکت در این جلسه دعوت می‌شوند، حضور فعال داشته باشند تا با همفکری هم بتوانیم از دغدغه­های تأمین ایمنی برای شهر کاسته و به احساس امنیت بهتر و بیشتری در بازار اصفهان دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: بازاریان باید بدانند دستگاه‌های ذی‌ربط برای تأمین امنیت شغلی آنها در بازار تلاش می‌کنند اما باید پیشگیری و اقدامات لازم را نیز انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری سی‌وهشتمین نشست معاونان محیط زیست و خدمات شهری کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: در این نشست که هفته گذشته برگزار شد، شاهد اشتراک تجربیات بین کلانشهرها بودیم که امیدواریم انعکاس آن بتواند در اداره هر چه بهتر شهر به ما کمک کند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x