اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

روابط عمومی در عصر ارتباطات، اصلی ترین حلقه پیوند ما با تصمیم گیری های جهانی/ دکتر مهرناز آزاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ دکتر مهرناز آزاد ، شاعر،نویسنده ، روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل فرهنگی و اجتماعی ، در مقاله ای در ارتباط با روابط عمومی در عصر ارتباطات، اصلی ترین حلقه پیوند ما با تصمیم گیری های جهانی است بیان نمود:

امروزه نقش روابط عمومی ها به عنوان هنر هشتم و توسعه علم ارتباطات در کمک به تصمیم گیری های درست در سازمان ها قابل توجه است.
مشخصه جدید یک روابط عمومی قوی در سازمان های امروزی این است که بتواند با ابزارهایی مدرن و حرفه ای، علمی و الکترونیکی در عصر ارتباطات خود را در جهان ممتاز و برجسته کند.
بنابراین،‌ مدیران سازمان ها با ایجاد روابط عمومی هایی به شدت آشنا با علوم ارتباطات می توانند بر محیط برون سازمان تسلط داشته و بوسیله آن و بادخالت دادن روابط عمومی ها در تصمیم گیری های استراتژیک سطح موفقیت سازمان خود را تا سطح جهانی شدن ارتقا دهند.
 ضمن اینکه، اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصری که دانش ارتباطات و قدرت تکنولوژیکی ارتباطات به عنوان علمی پیشتاز در جهان حرف اول را می زند،اهمیت روابط عمومی هایی که به این علم مسلط بوده و با این تکنولوژی همگام هستند را دوچندان نموده است. به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها بسیار وابسته است.
روابط عمومی هایی که افراد نیرومندی چون کارشناسان خبره علوم ارتباطی را به خدمت گرفته اند و از اساتید مجرب این رشته در ارتقا سطح علمی کارشناسان خود استفاده می کنند، بازوی بسیار قوی برای مدیران سازمان های خود در ارائه مطلوب خدمت به مشتریان خود بوده و یقینا موفق تر از سایر سازمان ها عمل خواهند نمود.
از سویی دیگر با توجه به اینکه روابط عمومی اصلی ترین حلقه ارتباطی میان مدیران و کارکنان، در درون سازمان هاست. می تواند نقش اساسی در دسترسی مدیران به افکار وایده های کارکنان داشته باشد. و تعامل نظام مند و برنامه ریزی شده ، تاثیر گذار و موفقیت آمیزی را در فرایند مدیریت سازمانی مطلوب بازی کند و رضایت مندی دوسویه ای میان کارکنان با مدیران ایجاد نماید .

بنابراین با توجه به اهمیت جایگاه روابط عمومی هم در درون سازمان وهم در بیرون آن ارتقا جایگاه دانش ارتباطی بین کارکنان و نگاه ویژه به مرتبه و منزلت واقعی روابط عمومی ها از سوی مدیران بخصوص مدیران ارشد کشور ،می تواند شروعی برای توسعه و تحول در این نهاد ارزشمند در سازمان ها و در نتیجه ارتقا کیفیت خدمت رسانی بهتر و درست تر به جامعه بزرگ و فاخر ایران باشد.
۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) روز جهانی ارتباطات بر تمامی فرهیختگان علوم ارتباطات و همه کارکنان زحمتکش روابط عمومی ها مبارک باد.


دکتر مهرناز آزاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x