حمایت سازمان امور مالیاتی جهت کمک به اقتصاد رسانه

حمایت سازمان امور مالیاتی جهت کمک به اقتصاد رسانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست مشترک با جمعی از اصحاب مطبوعات بر ضرورت حمایت از اقتصاد رسانه و همراهی با جریان رسانه ای در راستای کمک به توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد.

 به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در این نشست با بیان اینکه، با گسترش رسانه های دیجیتال، عرصه فعالیت برای مطبوعات و رسانه های سنتی محدود شده، عنوان کرد: اقتصاد رسانه در این شرایط با مسایل متعددی رو به روست و به طور ویژه مطبوعات برای ادامه کار خود، در رقابت با رسانه های مجازی، نیاز به حمایت دارند.

وی در خصوص مالیات ستانی از حوزه مطبوعات خاطرنشان کرد: هر گونه مالیاتی بر اساس قانونی که در مجلس تصویب می شود، اخذ می گردد و سازمان امور مالیاتی چه در ارتباط با وصول مالیات و چه در ارتباط با شمول معافیت برای این صنف، تنها مجری قانون است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخشی از سخنان خود به زمینه های همکاری فیمابین نظام مالیاتی و مطبوعات اشاره کرد و گفت: رسانه های غیردولتی می توانند صدای نظام مالیاتی باشند و آماده ایم از ظرفیت حوزه مطبوعات پیرامون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی آحاد جامعه در بالاترین سطح استفاده کنیم.

دکتر منظور تصریح کرد: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، بخش عمده ای از مشکلات مربوط به حوزه مطبوعات از جمله در ارتباط با حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده رفع خواهد شد. با اجرای این قانون، تکلیف ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به دلیل شفاف شدن مبادلات و محاسبه میزان فروش واقعی بنگاه اقتصادی در قالب تجمیع صورتحساب های ارسالی به سامانه مودیان، به شکل سیستماتیک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هدف رضایت هر چه بیشتر فعالان حوزه مطبوعات و تسریع گری در اجرای قانون، رسیدگی به پرونده مالیاتی فعالان این حوزه به صورت متمرکز در یک ممیزی در یکی از ادارات کل امور مالیاتی انجام می شود، گفت: به طور کلی، وصولی سازمان از محل فعالیت های مطبوعاتی بسیار محدود است و ما نیز در شرایطی که هنوز بخش های قابل توجهی از اقتصاد کشور به صورت غیررسمی فعالیت می کنند، موافق فشار بر بخش‌های رسمی و منضبط نیستیم و عمده برنامه های سازمان بر شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی متمرکز شده است.

در این نشست، تعدادی از اصحاب مطبوعات به بیان مسایل و مشکلات مختلف این صنف در حوزه های کلان و اقتصادی پرداخته و موضوع حمایت نظام مالیاتی از حوزه مطبوعات را بسیار امیدبخش و نتیجه بخش دانسته و معافیت خدمات چاپ از شمول مالیات بر ارزش افزوده را نمونه ای از حمایت حداکثری از این صنف بر شمردند.

در این نشست طرفین بر این موضوع تاکید کردند که اگر چه روح کلی حاکم بر قانون مالیات‎های مستقیم، معافیت حوزه های فرهنگی و هنری از مالیات است؛ اما در فرآیند ارایه معافیت های قانونی، مشکلاتی بروز می کند که با همدلی و همفکری و برپایی نشست‌های مشترک با سازمان امور مالیاتی کشور، این مشکلات قابل حل است.

در خاتمه این نشست و به دستور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مقررگردید مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان حوزه مطبوعات در کمیته مشترکی با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی و نمایندگان اصحاب مطبوعات بررسی و حل و فصل گردد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x