اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ساماندهی کارتخوان ها، زیربنایی برای هوشمند سازی نظام مالیاتی

ساماندهی کارتخوان ها، زیربنایی برای هوشمند سازی نظام مالیاتی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مردم بویژه اصناف، کسبه و فعالان اقتصادی در طرح ساماندهی دستگاه های کارتخوان اظهار داشت: با اجرای این طرح، حدود هفت میلیون کارتخوان به پرونده های مالیاتی الصاق شده است و تقاضای غیرفعال سازی برای حدود ۳ میلیون دستگاه نیز بنا به درخواست مالکان آنها به بانک مرکزی اعلام شده است که برخی از آنها غیرفعال شده و غیرفعال سازی برخی دیگر هم در حال انجام است.

وی افزود: با اجرای طرح ساماندهی کارتخوان‌ها، در سه ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار مودی جدید شناسایی شده اند.

دکتر منظور، اجرای طرح ساماندهی دستگاه های کارتخوان را از مهمترین گام های زیربنایی در جهت نیل به هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مودیان و فعالان اقتصادی، زمینه مناسب برای تحقق رویکرد داده محوری فراهم شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: یکی از ابزارهای اصلی ما برای شفاف سازی و جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید بر اساس داده محوری است که از همه روش‌های ممکن و با بیش از ۱۰ روش سیستمی، کسانی را که از قبل پرداخت کننده مالیات نبودند، شناسایی می‌کنیم و نسبت به مطالبه مالیات از آن ها اقدام خواهیم کرد.

دکتر منظور افزود: فرارمالیاتی پدیده‌ای است که برای مقابله با آن باید از همه روش‌های فرآیندی استفاده کنیم و ما معتقدیم باید فرآیندها و سامانه های اطلاعاتی، همچنین اشراف و نظارت خود را به گونه‌ای توسعه دهیم که همه فعالان اقتصادی مالیات منصفانه و حقه خود را پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت اجرای طرح ساماندهی کارتخوان ها در فرایند داده محور شدن فعالیت های نظام مالیاتی، اظهار داشت: از این پس، اگر فعالان اقتصادی بخواهند کارتخوان دریافت کنند، یا کسانی که از تعیین تکلیف پوزهای خود جا ماندند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور دستگاه‌های خود را به پرونده مالیاتی متصل نمایند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در کنار ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان، بزودی دستورالعمل و آیین نامه‌ای جهت تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری ابلاغ خواهد شد که براساس آن صرفا از حساب های تجاری می‏توان برای انجام کسب و کار استفاده کرد و حساب های شخصی با محدودیت در تعداد و مبلغ تراکنش ها مواجه خواهند بود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x