اجتماعی استان تصاویر تهران چندر رسانه دسته‌بندی نشده زنجان غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تدارک ویژه صداوسیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز ۱۴۰۱

تدارک ویژه صداوسیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان در آستانه سال نو و عید نوروز از تولید و تامین برنامه های متنوع و شاد برای ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
سید محسن لطیفی درخصوص برنامه های تلویزیونی گفت: شبکه اشراق برای لحظه تحویل سال ویژه برنامه « نوروز گلی » را تدارک دیده است که از ساعات پایانی سال۱۴۰۰ بمدت۲۱۰ دقیقه، همراه مخاطبان خواهد بود . پخش زنده مراسم تحویل سال نو، بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناظق مختلف استان، ارتباط با سایر مراکز استانی، موسیقی و سرودهای شاد و مفرح و …. از آیتمهای متنوع این ویژه برنامه خواهد بود.
همچنین « نوروز بایرامی » عنوان دیگر ویژه برنامه ای است که در۱۶ برنامه بمدت ۷۵دقیقه ای از اول تا سیزدهم فروردین از ساعت ۲۱ هرشب با آیتم های مختلفی مانند گزارش طنز، دابسمش، نوروزنامه، مسابقه پیامکی و موسیقی محلی و …. اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد.
وی افزود: « بهار نغمه سی »با موضوع معرفی آداب ،رسوم و اماکن تاریخی استان و موسیقی بومی در۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه ای و برنامه « نغمه لر » با آیتم های شاد موسیقی سنتی، شادی بخش روزهای بهاری می شود.
برنامه ی اولدوز در۱۶ قسمت۲۰ دقیقه ای و ائویمیز در ۶ قسمت۵۰ دقیقه ای در ایام تعطیلات نوروزی بصورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.
مدیرکل صدا و سیما به دیگر برنامه های تأمینی شبکه اشراق اشاره کرده و گفت : پخش روزانه ۲فیلم سینمایی، یک سینمایی ویژه نوجوان و سریال تلویزیونی ددمان، تولید مرکز زنجان درکنار مستند های نوروزی و دهها سرود و وله بهاری دیگر در نوروز۱۴۰۱ در کنداکتور شبکه گنجانده شده است.
رئیس رسانه استانی در خصوص برنامه های رادیو نیز اظهار داشت : شبکه استانی صدا هم با ویژه برنامه « نوروز گلی » بمدت۱۸۰دقیقه، حال و هوای تحویل سال را به سمع شنوندگان می رساند. از آیتم های این برنامه می توان می توان به پخش بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، دعوت از میهمانان ایثارگر و آزادگان سرافراز و نقل خاطراتشان از لحظات سال تحویل دوران دفاع مقدس و زمان اسارت، پیام تبریک چهره‌های هنری ورزشی و بسته تحویل ویژه تحویل سال، تهیه گزارش از نهادهای خدمت رسان در ایام تعطیلات نوروزی ، بسته های کوتاه آموزشهای عمومی در خصوص بیماری کرونا، تغذیه نوروزی، بسته مربوط به هفت سین ، پیام خانواده معزز شهدا ، بسته های آموزشی انتظامی ، بخش مربوط به گزارشگران شهرستان‌ها ، گزارش از اولین نوزاد متولد شده در سال جدید ، گزارش‌های مردمی ، مسابقه طنز، ترانه های شاد و معرفی آداب رسوم مناطق مختلف و سنت های ویژه عید نوروز اشاره کرد.
وی اضافه کرد: « اولکه میزه بهار گلیپ » برنامه ۱۲۰ دقیقه ای عصرگاهی با بخش‌های نظیر : نمایش های طنز عیدانه ارتباط با مراکز استانها و اطلاع رسانی از حال و هوای نوروز مناطق مختلف کشور، مسابقه های تلفنی، آیتمهای کوتاه از آداب و رسوم نوروز، گزارش‌های مردمی، ترانه های شاد عیدانه و …. همراه شنوندگان خواهد بود.
« یک پیام یک ترانه » عنوان برنامه ای است که به مدت ۲۵ دقیقه به پخش ترانه های درخواستی مردم می‌پردازد و در ایام نوروز رویکرد کاملا بهاری دارد.
« حریر سخن » مسابقه مشاعره با حال و هوای بهار که هر روز به مدت ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد و برنامه« نغمه های بهاری » مصاحبه ای است با خوانندگان معروف و پخش آثار آنها به مدت برنامه ۲۵ دقیقه.
همچنین سایر برنامه های روتین مانند دوزدان، هوش باش، قندو عسل و دلخنده با رویکردی بهاری و نوروزی پخش خواهد شد.
سیدمحسن لطیفی در خصوص بخش های خبری گفت: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید و پخش ۲۰ مورد گزارش ویژه در قالب مستند خبری به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری استان در قالب مستند خبری سفرنامه و تولید ۲۰ مورد گزارش از دفاتر خبری شهرستانها در همین قالب در مجموع به مدت کل ۱۰۰ دقیقه همراه مخاطبان خود خواهد بود.
رئیس رسانه استانی افزود: معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید آیتمهای کوتاه در خصوص بناهای تاریخی استان زنجان، اینفوگرافیک در خصوص تغذیه در نوروز، تبلیغ و معرفی ویژه برنامه های نوروزی سیما و صدا، برگزاری پویش های ابلاغی، تقطیع و بازنشر تولیدات سیما و صدا در خصوص ایام نوروز در روزهای فروردین، برگزاری مسابقه ۵۹ ثانیه با هدف معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و طبیعت استان زنجان، تعامل با مخاطبان از طریق برنامه ها، مشارکت در پویش “یاران مهدوی” در راستای آزادسازی زندانیان از نیمه شعبان تا عید فطر و طراحی صفحه ویژه نوروز و اطلاع رسانی مستمر در خصوص ایام تعطیلات همراه مخاطبان است.
مدیرکل صداوسیمای استان در پایان اظهار داشت : تلاش داریم تا با تدارک برنامه های متنوع ، شادو مفرح و آموزنده ، لحظات به یادماندنی در روزهای آغازین سال برای هم استانی های عزیز فراهم نماییم که امیدواریم بتوانیم رضایت مخاطبان را از شبکه استانی فراهم نماییم.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x