اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حوادث دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سرعت یکی از پارامترهای مهم در ایمنی ترافیک است

سرعت یکی از پارامترهای مهم در ایمنی ترافیک است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرگزاری پلیس بیان داشت: سرعت یکی از پارامترهای بسیار مهم در ایمنی ترافیک است، اگر بخواهیم تعریفی از سرعت داشته باشیم می شود گفت سرعت از نرخ حرکت و یا به عبارت ساده تر ، مسافت پیموده شده در واحد زمان است که یکی از عوامل مهم در بروز سوانح ترافیکی ، بی توجهی به موضوع سرعت است.

وی افزود: عکس العمل رانندگان در مقابله با حوادث جاده ای و شرایط ترافیکی مختلف دارای زمانی مشخص و طبیعی می باشد.اگر چه این زمان با توجه به مهارت ها و استعدادهای فردی ممکن است برای افراد مختلف مقداری متفاوت باشد اما به هر حال مقدار آن صفر نمی باشد.

این مقام انتظامی گفت : بنابراین هرچه بر سرعت خودرو افزوده شود ، بر احتمال وقوع حادثه نیز افزوده می شود چرا که در همان مدت ، زمان لازم برای ارائه عکس العمل طبیعی ، مسافت بیشتری توسط خودرو پیموده می شود و سرنشینان را به میزان بیشتری به محل خطر نزدیک می کند.

سرهنگ زارع در پایان بیان داشت : با توجه به اینکه در سرعت های بالا راننده در ارائه واکنش مناسب به هنگام مواجهه با خطر ناتوان خواهد بود و افزایش سرعت علاوه بر بالا بردن خطر تصادف ، بر شدت ضایعات انسانی ناشی از سوانح ترافیکی نیز تاثیر گذار است به کلیه رانندگان توصیه کرد که همیشه و در همه حال سرعت مطمئنه را رعایت کنند که شاهد حوادث جبران ناپذیری در جاده ها نباشیم.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x