اجتماعی استان تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مراسم بزرگداشت مسعود جعفری جوزانی در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار

مراسم بزرگداشت مسعود جعفری جوزانی در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح سینمای ایران در مراسم بزرگداشت خود در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: زانوى مرگبارتان را از روى گلوى هنرمندان بردارید.
مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه نویس و کارگردان باتجربه و سرشناس سینما و تلویزیون در مراسم بزرگداشت خود در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: با نام و ستایش پروردگار، که به من زندگی بخشید و خِرد داد؛ تا درستی و راستی را از کژی و نادرستی تشخیص بدهم، خدمت جوانان خلاق و بااستعداد کشورم رسیدم تا بگویم من، نه خود را هنرمند می‌دانم و نه شایسته پاسداشت. تردید ندارم برای چنین کارهایی بهتر از من بسیارند.


کارگردان سریال تاریخی «در چشم باد» در ادامه سخنانش اظهار داشت: خدمت رسیدم تا به کسانی که به هر دلیلی معقول یا نامعقول، به مدیریت فرهنگی کشور منصوب ‌شدند؛ یادآوری کنم که زندگی، سخت شکننده و ناپایدار است. یادآوری کنم که همه ما حتی شما که امروز قرعه به نامتان افتاده است و چند روزی بر مسندی قرار گرفته‌اید؛ اسیر زمانیم. و زمان، چون ابرهای بهاری شنابزده و تند در حرکت است. چشم بر هم بزنید رفته اید و همه چیز، گذشته است. از شما فقط نام میماند یا ننگى
کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» در پایان سخنانش تأکید کرد: خدمت رسیدم از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان بسته‌اند، خواهش کنم زانوی مرگبارتان را از روی گردن هنرمندان بردارید. بگذارید که هنرمندان و جوانان بااستعداد نفس بکشند. هنر و هنرمند، نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد. به امید آنکه کلمه کاری افتد و پیش از مرگ، شاهد باشم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست و امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x