اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

شایعه معیوب بودن کارت های گرافیک GeForce RTX 3090 Ti انویدیا

شایعه معیوب بودن کارت های گرافیک GeForce RTX 3090 Ti انویدیا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

تازه‌ترین شایعات منتشر شده حاکی از درخواست انویدیا از سازندگان کارت گرافیک برای توقف تولید کارت‌های کاستوم GeForce RTX 3090 Ti است. گفته می‌شود بایوس کنونی این کارت حاوی نقص است و باید پیش از تولید انبوه رفع شود.

وب سایت TweakTown در گزارشی به نقل از منابع خود مدعی شده انویدیا از شرکای خود خواسته تا تولید کارت گرافیک جدید RTX 3090 Ti را متوقف کنند. در اصل قرار بود کارت گرافیک RTX 3090 Ti از ۲۷ ژانویه روانه بازار شود و این هفته شاهد انتشار بررسی‌های رسمی آن باشیم اما ظاهراً همه چیز به تعویق افتاده است.

هرچند انویدیا هرگز زمان رسمی برای آغاز فروش کارت‌های RTX 3090 Ti اعلام نکرده است، اما سازندگان مختلف ۲۷ ژانویه را تأیید کرده‌اند. در حقیقت انویدیا در نمایشگاه CES 2022 صرفاً به رونمایی از RTX 3090 Ti بسنده کرد و خبری از اعلام جزئیات کامل یا حتی قیمت رسمی آن نبود.

NVIDIA-RTX3090Ti-Hero2.jpg

کارت گرافیک RTX 3090 Ti به عنوان پرچم‌دار بعدی انویدیا دارای ۱۰۷۵۲ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه ۲۱ گیگاهرتزی GDDR6X است. البته مصرف ۴۵۰ واتی این کارت هم قابل توجه است و به یک کانکتور تغذیه ۱۶ پینی نیاز دارد.

وب سایت VideoCardz می‌گوید با تکیه بر منابع خود موفق شده شایعه درخواست انویدیا برای تولید کارت‌های گرافیک کاستوم RTX 3090 Ti را تأیید کند. ظاهراً پای هر دو مشکلات بایوس و سخت افزاری در میان است.

متأسفانه هنوز نمی‌دانیم راه حل احتمالی نرم افزاری خواهد بود یا سازندگان ناچار به اصلاح تمامی کارت‌های تولید شده خواهند شد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x