اجتماعی استان تصاویر جنوب چندر رسانه دسته‌بندی نشده زنجان شرق شمال غرب فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تولید تله تاتر« نجات اربیل » در شبکه اشراق

تولید تله تاتر« نجات اربیل » در شبکه اشراق

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

صدا و سیمای مرکز زنجان بمنظور گرامیداشت رشادت های بی بدیل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تله تاتر فاخر نجان اربیل را تولید کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان درخصوص تله تاتر نجات اربیل گفت: وقتی داعش تکفیری و جنایتکار پشت دروازه‌های اربیل بود و تماسهای رییس اقلیم کردستان عراق با آمریکا و اروپا بی نتیجه مانده بود حاج قاسم بعنوان چهره بین المللی مقاومت امید و انگیزه را به کردستان هدیه کرد و عناصر داعش مفتضحانه به خاک مذلت افتادند.
وی یادآور شد: بی شک توجه و علاقه شخص فرمانده فقید و مقتدر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هنر و ادبیاتِ جبهه مقاومت و علاقه وی به بسط و اشاعه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق زبان فاخر هنر، امری واضح و مشهود است و ایشان با وجود مشغله های کاری حساس و فوق العاده خویش در ایران و منطقه همواره پای ثابت و یکی از علاقمندان جدی آثار هنری و مکتوب حوزه دفاع مقدس بودند.
رئیس رسانه استانی با بیان این مطلب که این اثر تلویزیونی در راستای برنامه های مرتبط با کنگره ملی۳۵۳۵شهید استان تولید شده است افزود: نجات اربیل بعنوان یک اثر تلویزیونی فاخر یادآور رشادت بی بدیل رزمندگان غیور و شهدای عزیز مدافع حرم است که در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از شبکه های مختلف سیما پخش شد.
نجات اربیل روایتگر روزهایی است که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود و بیم آن می‌رفت که شهر به زودی اشغال و ساکنان قتل عام شوند .


در پی عدم کمک کشورهای غربی و عربی، مسعود بارزانی فورا با مقامات ایرانی تماس گرفته و به آن‌ها صریحا اعلام می کند که شهر در حال سقوط است، و نیازمند کمک و یاری ایران هستیم . و از این روست که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به یاری آنها می شتابد و با حضور این شخصیت محبوب وحدت و انسجام نیروهای نظامی و مردمی شکل گرفته و داعش مجبور به ترک منطقه می شود.
این تله تاتر در۷۵ دقیقه به نویسندگی علیرضا حنیف(اقتباسی از نمایشنامه۵+۱نوشته مهتاب عسکری) و کارگردانی ساسان قجر تولید شده و هنرمندانی از استان های کردستان و زنجان مانند: شیلرکی، پرویز حسینی، رضا یاوری، داوود خیری، غلامرضا مهدیون،علیرضانیاکان وشهرام یوسفی درآن به ایفای نقش می پردازند.
سایر عوامل تولید: ارتباطات رسانه ای:علیرضا نیاکان
جانشین تهیه کننده و مدیر تولید: علی جعفری
تدوین: مهدی عباسی
گروه تصویر: سعید حسنی، تقی سپهری، سعید امیری و حسین خان بابایی
صدا: محسن حجازی، بابک علوی، حسن امینی یکتا و حسین قهرمانی

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x