اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

امضای اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و عراق

امضای اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و عراق

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در دیدار دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه با دکتر علی علاوی، وزیر دارایی جمهوری عراق، اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور به امضا رسید.

گفتنی است، این موافقت نامه که به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و عراق و همچنین تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه منعقد گردید موجب رفع موانع مالیاتی ذینفعان و تسهیل و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور و گسترش همکاری های ذینفعان موضوع موافقت نامه مذکور خواهد شد. با امضا و متعاقبا تکمیل مراحل تصویب اسناد پروتکل اصلاحی مزبور، قانون موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور لازم الاجرا خواهد شد.

در این دیدار آقای دکتر منظور ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران سطح تعاملات بین دو کشور و رفع موانع مالیاتی و تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری طرفین ارتقا یابد.

شایان ذکر است مذاکرات انعقاد موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور از سال ۱۳۸۸ شروع و در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است لیکن پروتکل اصلاحی مربوط به این موافقت نامه از سال ۱۳۹۳ در حال بررسی بوده که در این دیدار نهایی و به امضا طرفین رسید.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x