اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری: مصوبات شورای پیشگیری آبی بر آتش آسیب های اجتماعی

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری: مصوبات شورای پیشگیری آبی بر آتش آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، معاونت اجتماعی و پیشگیری  از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان به صورت مستمر جلساتی را تحت عنوان شورای پیشگیری برگزار می نماید، این جلسات با حضور مدیران تمامی دستگاه های استان و به ریاست رئیس کل دادگستری استان و حول محور موضوعات مشخص و مهّم ملّی و استانی تشکیل می شود.

مهّم ترین موضوعات و رویدادها همچنین ارائه راه حل بحران ها و پیشگیری از آن هادر این جلسات به شور گذاشته می شود و مصوبات این جلسات راهگشای بسیاری مشکلات می باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در اوّلین جلسه شورای پیشگیری استان در سال ۱۴۰۰ در ارتباط با افزایش اعتراضات مردمی از باب قطع خدمات بیان کرد: دستگاه های خدمات رسان به ویژه شرکت توزیع برق، شرکت آب منطقه ای، آبفا با استفاده از حداکثر ظرفیت های داخلی از قطع یا کاهش نامتعارف عرضه خدمات جلوگیری نمایند و در صورت اضطرار با اطلاع رسانی قبلی به این کار اقدام نمایند.

سید رضا سجودی، در ادامه با بیان اینکه دستگاه ها و مسئولان اجرایی با اتخاذ راهکارها و تدابیر تخصصی باید مضافاً نسبت به پاسخگویی به مطالبات مردمی به خصوص در حوزه های کشاورزان، بازنشستگان، صاحبان حرف اقدام نمایند، افزود: اقناع سازی معترضین امری ضروری است و باید جهت جلوگیری از شکل گیری تجمعات، تمهیدات فنی و مقتضی پیش گیرنده در نظر گرفته و اعمال گردد.

بگفته وی، همچنین مراجع متولی مانند سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی و دیگر دستگاه های مربوطه به ویژه در گذرگاه ها و مواقع حساس باید با استفاده از همه ظرفیت های قانونی خود نسبت به تنظیم و کنترل بازار و قیمت ها، تأمین کالاهای اساسی، جلوگیری از خروج غیر مجاز دام و مرغ اقدامات بایسته و عاجل را معمول دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان سپس خاطر نشان کرد: نهادهای ذی صلاح در خصوص محموله های غیر مجاز دام و مرغ به محض توقیف توسط مراجع انتظامی در اوّلین فرصت ممکن نسبت به تحویل آن به مرجع مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند تا از تضییع این محموله های فسادپذیر جلوگیری شود.

این مقام مسئول درباره پیشگیری و مقابله با تحرکات اراذل و اوباش نیز با تمرکز بر راهبردهای توجیه و ارشاد، هشدار و انذار و در مرحله آخر برخورد با عوامل، عناصر شاخص و دانه درشت، ساختارشکن و برانداز به صورت هدفمند اذعان نمود: در این خصوص هر یک از نهادهای مسئول حسب وظیفه ذاتی خود کماکان و مستمراً، اقدام خواهند نمود. از این رو ضروری است در موارد و اتفاقات هیجانی و بدون برنامه ریزی قبلی، از طریق امر به معروف و نهی از منکر، دعوت، تذکر و … سپس با رعایت سلسله مراتب اقدام شود.

سجودی اظهار کرد: همه دستگاه ها و نهادهای عمومی، دولتی با اتخاذ تدابیر مربوط به پدافند غیر عامل و دیگر اقدامات مورد نیاز با استفاده از ظرفیت های داخلی خود (حفاظت اطلاعات، حراست، بسیج اداره، نیروهای آموزش دیده، آمایش محیط) نسبت به مقاوم سازی و مقابله با فرصت های احتمالی تعرض به اموال (منقول و غیر منقول) اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین درباره وظایف دادگستری و نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: لازم است نسبت به تدوین طرح مشترک در راستای اقدام تخصصی پیرامون ساماندهی عوامل جمع آوری کننده ضایعات بین ناجا و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همکاری لازم صورت گیرد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x