اجتماعی استان اصفهان اقتصادی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رسالت اصلی مراکز خدمات کشاورزی تلاش برای افزایش سهم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی می‌باشد

رسالت اصلی مراکز خدمات کشاورزی تلاش برای افزایش سهم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در جلسه رییس و معاونان سازمان با روسای انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی چندمنظوره مجری مراحل اداری صدور مجوزهای بخش کشاورزی استان اصفهان که روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد، در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت این مراکز تبادل نظر صورت پذیرفت.

در ابتدای این دیدار مهندس کامران بقایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان ضمن تاکید بر نقش مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان پشتیبان تولید بر نقش موثر این مراکز در جذب سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی اشاره نمود. وی همچنین نظارت دقیق بر عملکرد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی ضروری دانست و اظهار داشت لازم اسن انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی در این مسیر به عنوان بازوان اجرایی سازمان نقش موثری ایفا کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان همچنین به لزوم تشکیل کانون استانی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی تاکید کرد و خواستار پیگیری جدی روسای انجمن‌های صنفی برای تحقق این مهم شد.

روسای انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مناطق پنج‌گانه استان نیز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای فعالیت هرچه موثرتر مراکز پرداختند که افرایش تعاملات با مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستانها، لزوم ایجاد تناسب تعرفه‌های ارایه خدمات فنی و مهندسی ابلاغی توسط وزارت جهادکشاورزی خدمات قابل ارایه توسط مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، جلوگیری از برون‌سپاری حداکثری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی به افراد حقیقی و حقوقی فاقد صلاحیت، از بین رفتن مقاومت در برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی توسط دستگاه اجرایی دولتی، پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن در ارجاع کار به مراکز توسط مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها از اهم این موضوعات بود.

مهندس زهرا مظاهری معاون آموزشی و فنی سازمان نیز با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پیاده‌سازی کلیه امور واگذار شده به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سامانه سانکا به عدم دریافت هرگونه وجه از متقاضیان خارج از سامانه سانکا تاکید کرد.

مهندس مهدی تقی‌پور، رییس سازمان نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهم اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در حمایت از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مجری مراحل اداری صدور مجوزهای بخش کشاورزی، بر لزوم افزایش تعاملات مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه در سطح شهرستان‌هت تاکید کرد و افزود در این راستا نقش روسای انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان تسهیلگر و رابط مراکز با سازمان و دستگاه‌های اجرایی بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

مهندس تقی‌پور با اشاره به این‌که یکی از شاخص‌های ارجاع کار در سامانه الزام به دریافت پروانه اشتغال معتبر است، ایجاد سامانه سانکا را فرصتی برای جلوگیری از انجام امور در بخش کشاورزی توسط افراد فاقد صلاحیت و فاقد پروانه اشتعال معتبر برشمرد و اظهار داشت کلیه خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی الزاماً باید در این سامانه انجام پذیرد.

رییس سازمان تاکید کرد رسالت اصلی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مجری مراحل اداری صدور مجوزهای بخش کشاورزی، تلاش برای افزایش سهم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی از طریق ارایه خدمات فنی، مهندسی و اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و شناسایی مشکلات برای رفع موانع تولید و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بخش کشاورزی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید در این بخش می‌باشد.

در این جلسه مقرر شد، موضوعات مطرح شده توسط روسای انجمن‌های صنفی پیگیری شده و کانون مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان نیز با پیگیری روسای انجمن‌های صنفی در اولین فرصت تشکیل شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x