اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

موافق وزیر پیشنهادی خارجه: وزارت خارجه نیمی از دولت است و نیازمند تحول در آن هستیم

موافق وزیر پیشنهادی خارجه: وزارت خارجه نیمی از دولت است و نیازمند تحول در آن هستیم

موافق وزیر پیشنهادی خارجه/ عمویی: وزارت خارجه نیمی از دولت است و نیازمند تحول در آن هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیگیری اجرای همکاری بلندمدت ایران و چین، مذاکرات راهبردی ایران و روسیه، مذاکرات پیوستن ایران به اوراسیا و عضویت ایران در شانگهای از موضوعاتی است که باید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه آن را دنبال کند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از فارس ،‌ ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با و زیر پیشنهادی وزارت امورخارجه اظهار داشت:‌در چهار سال آینده با توجه به تحولات بین المللی، ایران به یکی از موضوعات بین‌المللی تبدیل خواهد شد چرا که این تحولات از شرق و غرب ایران را مهم  خواهد کرد. 

وی افزود: تحولات افغانستان، لبنان و عراق در کنار مذاکرات بین‌المللی کشورهای مختلف با ایران در جریان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تام این اتفاقات نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس باید در انتخاب وزیر امور خارجه دقت لازم  را انجام دهند. 

عمویی خاطرنشان کرد:‌ وزارت خارجه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نیمی از دولت است؛ وزارت خارجه مجری سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی و وزارتخانه‌ای حاکمیتی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: داشتن یک سیاست خارجی هوشمند ضرورت دارت که سه عنصر ایده مرکزی، برنامه منسجم و ساختار هماهنگ و مدیریت انسانی برخوردار باشد. 

نماینده تهران در مجلس گفت: دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توازن‌بخشی به کشورهای اطراف درنظر گرفته است. 

وی تأکید کرد: سیاست خارجی عرصه اجماع است و ما به کسی نیاز داریم که قدرت هماهنگی این ارکان و هماهنگی بخش‌های مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی را داشته باشد که این موضوع در شخصیت آقای امیرعبداللهیان جمع شده است.

وی گفت: وزارت خارجه در دوره پیش‌رو نیازمند تحول است؛ در برنامه امیرعبداللهیان بر ضرورت تحول تأکید شده و این وزارتخانه باید از وزارتخانه برجام به وزارت خارجی جمهوری اسلامی تبدیل شود، چرا که وزارت خارجه برجام با روی کار آمدن دولت سیزدهم پایان یافت. 

عمویی گفت: از روی که امیرعبداللهیان به عنوان گزینه وزیر خارجه برگزیده شدند اخبار مثبتی از داخل و  خارج وزارت خارجه شنیده شد. 

عمومیی گفت:‌در همه سالهای کاری امیرعبداللهیان او همه مدارج کاری در کنار تحصیلات عالی را طی کرده است و در جایگاه سفیر بده و مستمراً پیگیر روابط با همسایگان و گفتگوهای راهبردی با اروپا و عراق حضور داشته و تجارب زیادی را دارد. 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی وزارت خارجه به وزارت خارجه نظامی برای پیگیری منافع ملی جمهوری اسلامی تبدیل شود و باید نمایندگان در رأی به امیر عبداللهیان به جایگاه این وزارتخانه و موقعیت آن در مسائل بین‌المللی توجه کنند. 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x