اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر

آیین نخل بندی و نخل گردانی جوشقان قالی در فهرست ملی میراث فرهنگی به ثبت رسید

آیین نخل بندی و نخل گردانی جوشقان قالی در فهرست ملی میراث فرهنگی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جوشقان قالی از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان است و از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی کاشان در اطراف شهر به شمار می‌آید. آب و هوای این شهر در زمستان سرد و خشک و در تابستان نسبت به سایر نقاط سکونتی مجاور مطبوع و نسبت به کاشان حدود ۱۲درجه و نسبت به اصفهان حدود ۸ درجه خنک تر بوده و لطافت هوایش کم نظیر است. پهنای آن از کوهستان تا دشت گسترده شده است و مناظر بکر طبیعی را شکل داده که چشم نواز و بی مثال است. عمده محصولات کشاورزی آن بادام، گردو و گل محمدی است و دامپروری نیز به علت مراتع مناسب رونق دارد و مردمانش سعی بر حفظ آداب و قواعد اصیل خود دارند و محصولاتش عمدتا ارگانیک و لبنیاتش به خوبی معروف است.

شهردار جوشقان قالی : با پیگیری و همت شهرداری و شورای اسلامی دوره پنجم شهر جوشقان قالی، میراث فرهنگی ناملموس 《 آیین نخل بندی و نخل گردانی جوشقان قالی 》در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس در تاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۹۹ به ثبت رسید. مهندس اصغر رحیمی شهردار شهر جوشقان قالی گفت:


ضمن عرض تبریک به مردم خوب شهر جوشقان قالی و هیئت های مذهبی شهر ، از کلیه همکارانم در مجموعه شهرداری و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر جوشقان قالی و همچنین از مدیریت محترم میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشان تقدیر و تشکر می نمایم و امیدواریم این میراث گرانبها حفظ و احیاء گردد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x