اجتماعی استان بین الملل تصاویر حقوق بشر حوادث سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

واکنش ایران به دخالت‌های آمریکا و غرب در قبال اعتراضات اخیر کوبا

واکنش ایران به دخالت‌های آمریکا و غرب در قبال اعتراضات اخیر کوبا

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به دخالت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال اعتراضات اخیر در کوبا،گفت: ایران خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کوبا است.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دخالت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال اعتراضات اخیر در کوبا، با محکوم کردن هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور، خواستار پایان فوری تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه دیگر کشورها از جمله کوبا شد.

وی خاطرنشان کرد: کوبا برای بیش از شش دهه با تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا مواجه بوده که اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم این کشور را بویژه در شرایط پاندمی‌ کرونا با شرایط بغرنجی روبرو کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در این شرایط که ایالات متحده، خود مسئول اصلی مشکلات عدیده ایجاد شده برای مردم کوبا محسوب می‌شود، در قامت حامی اعتراضات کوبا ظاهر شده و با نقض آشکار قواعد تصریح شده بین‌المللی، در صدد دخالت در امور داخلی این کشور برآمده است.

خطیب‌زاده تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن تقبیح تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که عامل مهمی در سختی‌های اقتصادی مردم کوبا می‌باشد، هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم کرده و به عنوان کشوری که با تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا مواجه است، با مردم و دولت کوبا اعلام همبستگی کرده و خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کوبا است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x