اجتماعی استان بین الملل تصاویر سیاسی

روسای جمهور اتیوپی، سریلانکا و غنا به «رئیسی» تبریک گفتند

روسای جمهور اتیوپی، سریلانکا و غنا به «رئیسی» تبریک گفتند

روسای جمهور اتیوپی، سریلانکا و غنا در پیام‌های جداگانه‌ای، انتخاب سیدابراهیم رئیسی با رأی اکثریت مردم ایران به عنوان رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفتند.

پایگاه خبری احوال نیوز براساس اعلام سفارت سریلانکا در تهران، گوتابایا راجاپاکسا رئیس‌جمهور سریلانکا با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته است.

گوتابایا راجاپاکسا در این پیام تاکید کرده است: روحیه انقلابی و عزم مردم ایران الهام‌بخش مسیر سیاسی ملت ایران در میان تمام چالش‌ها است.

رئیس‌جمهور سریلانکا در پیام خود خطاب به رئیس‌جمهور منتخب افزوده است: انتخاب بجای جنابعالی، بر حسن اعتمادی که شما در طی دوران حرفۀ سیاسی برجستۀ خود کسب نموده‌اید، صحه می‌نهد و تجربه در دست داشتن سکان قوه قضائیه، شما را در ادای این تکلیف خطیر رهنمون خواهد شد.

وی، ایران و سریلانکا را دوستان صمیمی، همدل و دارای علایق مشترک در حوزه‌های متعدد مهم منطقه‌ای و جهانی دانست و افزود: وقت آن رسیده است که در کنار یکدیگر تلاش نمائیم که مودت و دوستی موجود در راستای منافع دو ملت در سال‌های آتی مستحکم‌تر گردد.

همچنین، براساس اعلام سفارت جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران، «نانا اددو دانکوا اکوفو اددو» رئیس‌جمهور غنا با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، از طرف خود، مردم و دولت غنا، انتخاب ایشان به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به رئیس‌جمهور منتخب و مردم کشورمان تبریک و تهنیت گفته است.

«نانا اددو دانکوا اکوفو اددو» همچنین در این پیام آورده است: مردم خوب ایران با اعتماد به توانایی‌های رهبری جنابعالی، شما را به سمت عالی ریاست‌جمهوری انتخاب کرده‌اند و من اطمینان دارم که دولت شما مسیر توسعه را به سود مردم جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد کرد.

رئیس‌جمهور غنا در این پیام برای رئیس‌جمهور منتخب کشورمان آرزوی موفقیت نموده و بر همکاری با دولت جدید ایران برای پیشبرد روابط موجود و همکاری در جهت منافع مردم دو کشور تاکید کرده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x