اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تهران چندر رسانه سیاسی

دولت، تعرفه‌های خدمات سازمان زمین‌شناسی کشور را بررسی می‌کند

دولت، تعرفه‌های خدمات سازمان زمین‌شناسی کشور را بررسی می‌کند

دولت، تعرفه‌های خدمات سازمان زمین‌شناسی کشور را بررسی می‌کند

وزارت صنعت، معدن و تجارت متن پیشنهادی تعرفه‌های خدمات اصلی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور را تهیه و به هیئت دولت ارائه کرده است.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال ۱۹۶۲ میلادی مطابق با ۱۳۴۱ هجری شمسی با همکاری سازمان ملل تأسیس گردید. البته فکر ایجاد این سازمان در دی ماه ۱۳۳۸/۱۹۵۹ قوت گرفت و بنابراین با همت و کوشش سازمان صنایع و معادن، قانون تأسیس سازمان زمین شناسی کشور در ۲۸ مرداد ۱۳۳۸ از تصویب مجلس‌های ملی و سنا گذشت و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور رسماً کار خود را از سال ۱۳۴۱ آغاز کرد.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مسئول انجام بررسی‌های زمین‌شناسی و معدنی در سراسر کشور، جمع‌آوری نتایج فعالیت‌های انجام شده در این زمینه، ایجاد هماهنگی، تهیه و انتشار نقشه‌های زمین شناسی ایران می‌باشد. در سال ۱۹۹۹ وظایف اکتشافی وزارت معادن و فلزات تماماً به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران محول گردید. این سازمان در حال حاضر مسئول مطالعات زمین‌شناسی کشور و ارزیابی اکتشافی منابع معدنی بجز هیدروکربورها بوده و با دیگر سازمان‌ها در ایران و خارج از ایران همکاری‌های متقابل و برنامه‌های تحقیقاتی مشترک دارد.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در چشم انداز ۲۰ ساله، فراهم نمودن زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای رشد فعالیت‌های دانایی محور و توسعه پایدار کشور از طریق شناسایی محیط‌های زمین شناسی، شناخت منابع وکشف ذخایر مواد معدنی و شناسایی فرآیندهای پدید آورنده و کنترل کننده مخاطرات زمین شناختی و رفتارسنجی آنها وگسترش پایگاه داده‌های علوم زمین، را دنبال می‌کند.

این سازمان مطابق مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور، دارای پنج خدمت اصلی به شرح زیر می‌باشد:

• تولید و ارائه داده‌های علوم زمین

• تولید نقشه‌ها و گزارش‌های اکتشافی

• تولید و ارائه داده‌های سیستماتیک علوم زمین و اکتشاف ذخایر معدنی (رقومی، تحلیلی و مدلسازی)

• ارائه خدمات آزمایشگاه زمین‌شناسی

• ارائه خدمات موزه‌ای زمین‌شناسی

با توجه به نیاز متقاضیان دریافت این خدمات و حسب ماده (۴۱) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، سازمان زمین‌شناسی می‌تواند معادل ۱۰۰ درصد درآمدی را که از محل ارائه خدمات کارشناسی، آزمایشگاهی و فروش نشریات وصول و به درآمد عمومی واریز می‌نماید، از محل اعتباری که به همین منظور در قانون بودجه هر سال منظور می‌شود، دریافت نماید.

از آنجایی که دریافت این خدمات، نیازمند تعرفه مصوب از سوی هیئت وزیران می‌باشد، به همین منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت متن پیشنهادی تعرفه‌های خدمات اصلی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور را تهیه و به هیئت دولت ارائه نموده است.

گفتنی است این موضوع، مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت طی می‌کند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x