اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر تهران جنوب سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

دستور قالیباف برای رسیدگی به پرونده اخلال در انتخابات

دستور قالیباف برای رسیدگی به پرونده اخلال در انتخابات

دستور قالیباف برای رسیدگی به پرونده اخلال در انتخابات

رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مأموریت داد که موضوع اخلال در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهند.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی در تذکری گفت: روز جمعه در جریان برگزاری انتخابات در برخی شعب تعرفه به صندوق ها دیر رسید و یا تعرفه ها دیر باز شد.

وی افزود: در جریان شمارش آراء نیز مشخص شد برخی دولتی ها ضرب و تقسیم و جمع و تفریق هم بلد نیستند و باید آقای رئیس جمهور چهار عمل اصلی را به آنها تدریس کند تا به صورت دقیق جمع و تفریق کنند.

سلیمی تصریح کرد: ریاست مجلس با توجه به رفتار غیر قابل دفاع و اخلال در روند برگزاری انتخابات، دستور دهد کمیسیون های ذیربط این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: پیش بینی ما این است که اگر دولت در روند برگزاری انتخابات اخلال نکرده بود، بین ۵ تا ۱۰ درصد میزان مشارکت افزایش می یافت. باید مشخص شود این اخلال به دلیل تقصیر، قصور و یا سهو بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولتی که هشت سال بر سر کار بوده است چرا باید در این سطح قصور انجام دهد. باید مشخص شود علت این قصور و تقصیر چه بوده است و چرا در روند انتخابات اخلال کرده اند و اجازه نداده اند بخشی از مردم از حق خود برای رأی دادن استفاده کنند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقاد آقای سلیمی درست است، گفت: روز جمعه یک بار در نوبت صبح و آغاز رأی گیری و یک نوبت در نیمه روز قبل از ساعت ۱۰:۳۰ دو اشکال جدی در فرآیند رأی گیری ایجاد شد.

وی به کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مأموریت داد که به این موضوع رسیدگی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

نقد علی: امیدواریم ۴۵ روز باقی مانده از عمر دولت شامل عفو رهبری شود

در ادامه محمد علی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در تذکر آئین نامه ای گفت: بنده نیز نسبت به موضوعاتی که آقای سلیمی گفتند اخطار داشتم.

وی افزود: امیدواریم این ۴۵ روز نیز شامل عفو رهبری شود و پیش از موعد به اتمام برسد تا ملت ایران سریعتر طعم دولت عدل اسلامی را بچشند.

نقدعلی تصریح کرد: در اصفهان دو ساعت سامانه های الکترونیک با تأخیر آغاز به کار کرد. تا ساعت ۹:۰۰ در شهر اصفهان و شاهین شهر هیچ گونه رأی اخذ نشد و بسیاری از مردم که مجبور بودند اول وقت رأی بدهند موفق به مشارکت در انتخابات نشدند.

وی ادامه داد: کارت هایی که قرار بود برای راه اندازی صندوق های الکترونیک دو روز قبل از انتخابات برسند، ساعت شش صبح روز انتخابات به دست عوامل رسید.

پژمانفر: طرز کار دستگاه ها در برگزاری انتخابات را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: لازم است از مشارکت گسترده مردم در انتخابات علیرغم شیطنت های فراوانی که صورت گرفت، تقدیر و تشکر کنم.

وی بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به روند برگزاری انتخابات ورود کرده است چرا که متاسفانه برخی از مردم به علت کسالت و بیماری در خانه بودند اما صندوق های سیار به موقع برای آنان تامین نشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تاخیر در فرآیند اخذ رای، نبود مهر و عدم نظارت کافی از جمله مسائلی است که حتما در کمیسیون اصل ۹۰ مورد پیگیری قرار می گیرد و ما طرز کار دستگاه ها در برگزاری انتخابات را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x