اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب شرق شمال غرب مرکزی

۱۴۷ شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت سایبری مورد حمایت قرار گرفتند

۱۴۷ شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت سایبری مورد حمایت قرار گرفتند.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه فناوری‌های حوزه امنیت سایبری از سوی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال مورد حمایت قرار گرفتند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری در حال حاضر ۱۴۷ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در حوزه توسعه فناوری‌های مربوط به امنیت سایبری در کشور فعالیت می‌کنند.

امنیت سایبری چیست و چه می‌کند که امروز در صدر برنامه‌های هر شرکت قرار دارد؟ چرا مدیریت ارشد، شرکت‌ها نسبت به این موضوع این قدر نگرانند و به دنبال یافتن مسیری برای حفظ آن هستند؟ یک دلیل غیرقابل انکار وجود دارد و آن اینکه دنیای دیجیتال که در آن تجارت می‌کنیم آسیب پذیر است و در معرض حملات سایبری قرار دارد. خطری که امنیت کسب و کارها، سرمایه و داده‌های اطلاعاتی ارزشمند مجموعه‌ها و بنگاه‌ها را تهدید می‌کند.

امنیت سایبری یک مؤلفه مهم در شکل‌گیری زیرساخت‌های هر شرکت و مجموعه‌ای است. در واقع موفقیت در توانایی یک شرکت در محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده‌های مشتری در مقابل افرادی که سو استفاده می‌کنند بستگی دارد.

در دنیا شرکت‌هایی هستند که با توسعه فناوری‌های امنیت سایبری، تلاش می‌کنند خدماتی در این زمینه و برای حفظ اطلاعات و داده‌های شرکت‌ها به آنها ارائه کنند.

در ایران نیز ۱۴۷ شرکت شناسایی شدند که با حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه تلاش می‌کنند.

یکی از این مجموعه‌ها با تولید ماژول ارتباط امن شبکه (HW-IPSEC) به این حوزه ورود کرده است. مجموعه دیگری با تولید سیستم عامل مقاوم در برابر بدافزارهای خاص منظوره خدماتی در این حوزه ارائه کرده است.

برخی محصولات تولید شده در این حوزه نیز شامل سامانه هوشمند نگهداری انبوه و امن اطلاعات، توکن و سخت افزار امن سخت افزاری، خدمات امنیتی شبکه‌های تلفن همراه، خدمات امنیتی نسل‌های جدید تلفن‌های همراه، خدمات امنیتی نسل‌های جدید تلفن‌های همراه، سامانه ارتباطی امن قابل حمل، نرم افزار کنترل کودکان توسط والدین و خود مراقبتی بزرگسالان، سامانه هوشمند نظارت و کنترل از راه دور و سامانه دفاع هوشمند می‌شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x