استان بهداشت تصاویر جنوب شرق شمال غرب مرکزی

دستگاهی برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی رونمایی شد

دستگاهی برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی رونمایی شد

پایگاه خبری احوال نیوز، درحاشیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱ که در پارک فناوری پردیس با حضور محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو و معاون بهداشت و دکتر سعیدرضا شاهمرادی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد، دستگاه سندبلاست به عنوان دستگاه تمام اتوماتیک برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی رونمایی شد.

روش کار سندبلاست به این صورت است که ماسه های ساینده که عمدتا از جنس سیلیس، مسباره و اکسید فلزات هستند را با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب داده و بر روی سطح قطعه می پاشد. این دستگاه که در یک شرکت دانش بنیان طراحی شده تمام اتوماتیک است و برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی، نیز قابل کاربرد است.

این دستگاه اولین نمونه ساخته شده در ایران است که بدون دخالت انسان تمامی فرایند سندبلاست را به صورت کامل و اتوماتیک از طریق پاشش اکسید آلومینیوم انجام می دهد.

یکی از مهترین ویژگی های این دستگاه استفاده از سیستم سندبلاست حلقه بسته است که برای اولین بار در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به قابلیتهای برنامه ریزی گوناگون مانند سایز قطعه، میزان یا حجم پاشش مواد ساینده و… اشاره کرد.

ظرفیت این دستگاه در هر فرایند ،سندبلاست ۲۰۰ قطعه است که با تغییرات بسیار جزئی می توان این ظرفیت را افزایش داد.

یکنواختی در محصول نهایی به علت یکنواختی پاشش و عدم دخالت دست، کم شدن نیروی انسانی، سازگاری با محیط زیست، مصرف پایین انرژی، قابل استفاده در محیط های بسیار کوچک، استفاده کامل از مواد ساینده از ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x