اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری : آغازعملیات بروزرسانی، تهیه و نصب پلاک‌ های پستی در مناطق ۱۵ گانه اصفهان

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری : آغازعملیات بروزرسانی، تهیه و نصب پلاک‌ های پستی در مناطق ۱۵ گانه اصفهان

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان خبر داد: آغازعملیات بروزرسانی، تهیه و نصب پلاک‌ های پستی در مناطق ۱۵ گانه اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان مبنا در فعالیت‌های شهری، ارائه خدمات به شهروندان به طور چشم‌گیری رو به افزایش است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش عمده ای از فعالیت‌ها و خدمات شهر، وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی پلاک های پستی ساختمان هاست، اظهار کرد: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شهرداری های مناطق ۱۵ گانه، اداره پست استان اصفهان و نظارت سازمان زیباسازی، عملیات برداشت، بروزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری، کدهای‌پستی و بانک های اطلاعاتی مرتبط در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی جی نف(GNAF) در اصفهان یادآور شد: GNAF در حقیقت یک سیستم متمرکز نمایش اطلاعات موقعیت مکانی افراد شامل شهر و محله محل سکونت، پلاک و شماره واحد مسکونی و اطلاعات پیرامونی متعددی مثل معابر اطراف، انواع دسترسی ها، تعداد ساکنان ساختمان و میزان بهره مندی ساختمان از خدمات شهری مثل آب و برق است که با اجرای این پروژه، کلیه مکان‌ها با یک کد شناخته می‌شوند و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری سازمان فاوا عملیات برداشت، بروزرسانی و صحت سنجی پلاک‌های شهری و کدهای پستی اصفهان را در دستور کار قرارداده، بیان کرد: همزمان با آن،  پروژه تهیه و نصب پلاک‌های جدید پستی از منطقه ۸  آغاز شده و مراحل عملیاتی سازی آن در سایر مناطق در حال انجام می باشد.

در این زمینه احمدرضا کروندی، مدیر اطلاعات مکانی سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای استفاده از پلاک‌های جدید که بر روی ساختمان ها نصب می شود، توضیح داد: بارکدهای پستی (QR code) که حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و…  است دارای قابلیت بروزرسانی بوده و عدم نیاز به تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک، از جمله مزایای این پلاک‌های جدید می باشد.

وی نمایش آدرس پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست را از جمله مزایای این پلاک های جدید برشمرد و گفت: علاوه بر مزیت های بیان شده، پلاک های جدید در کلیه سامانه هایی که به نحوی از طریق موقعیت های مکانی در حال سرویس دهی به شهروندان می باشد، قابل استفاده است.

شایان ذکر است این پروژه در سالهای گذشته مطرح شده اما به دلیل نبود برخی هماهنگی‌ها، اجرا نشده بود که با ورود سازمان فاوا قرار است جهت اجرا در تمامی مناطق ۱۵ گانه به اجرا در آمده و امید است تا پایان سال جاری  در ۷ منطقه و مابقی در سال آینده به اتمام برسد.

شایان ذکر است رایانه(ایمیل) [email protected]  جهت دریافت پیشنهادها و طرح‌های صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x