اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

ایمان حجتی: مجموعه تلویزیونی شهر قشنگ به کارگردانی مجید صدیقی کارگردان اصفهانی از مفاخر هنری اصفهان تا ۹ اردیبهشت ماه از شبکه اصفهان پخش خواهد شد

ایمان حجتی: مجموعه تلویزیونی شهر قشنگ به کارگردانی مجید صدیقی کارگردان اصفهانی از مفاخر هنری اصفهان تا ۹ اردیبهشت ماه از شبکه اصفهان پخش خواهد شد

مجید صدیقی کارگردان اصفهانی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تشریح کرد: اقدامات شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان

از فضاسازی معنوی شهر تا برنامه های تلویزیونی، مجازی و آنلاین در مناطق پانزده گانه اصفهان

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، با اشاره به برنامه های شهرداری اصفهان برای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان امسال همانند سالهای گذشته در سطح مناطق برنامه های مختلفی را در دست اقدام دارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی در خصوص تبلیغات و فضاسازی شهری ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فضاسازی معنوی این ایام در سطح شهر در چند دسته برنامه ریزی شده است. در سری اول، طرح ها به تبیین حال و هوای ماه مبارک اختصاص دارد که در این زمینه ۳۳ مجموعه طرح فضای معنوی ماه رمضان را نشان می دهد. 

وی افزود: این طرح ها با جملات و مفاهیمی از جمله رمضان ماه تزکیه، ماه پاکی، ماه محبت، ماه نیکوکاری و … در بیش از یکصد نقطه شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: مجموعه بعدی طرح ها به مناسبت میلام امام حسن مجتبی علیه السلام اختصاص دارد. در سری بعد فضاسازی معنوی شهر به ایام شب های قدر اختصاص خواهد یافت که در این زمینه نیز ۶ مجموعه طرح، طراحی و پیش بینی شده است. همچنین در لیالی قدر طرح های مربوط به ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) و شهادت حضرت در نقاط مختلف شهر نصب می شود که در این زمینه نیز ۶ مجموعه طرح، طراحی شده است. 

وی در خصوص دیگر برنامه های شهرداری اصفهان اظهار داشت: در رمضان امسال حوزه اجتماعی و شهروندی از ظرفیت تبلیغات شهری و گالری های تبلیغات شهری استفاده کرده و در گالری شهری با موضوع اسماء الهی، ظرفیت سیصد تابلو شهروندی به درج ۳۰ نام مبارک و اسم اعظم خداوند و سی صفت مقدس پروردگار متعال مزین شده و در کنار آن اشعاری از شاعران فارسی از گذشته تا امروز به عنوان پیام این طرح ها در تابلوها نقش بسته است. 

وی با بیان اینکه به همت حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان ماه رمضان امسال مسابقه ” بهار در بهار” اجرا می شود که به بهار قرآن و بهار طبیعت اشاره دارد، افزود: این مسابقه به همین طرح های اکران شده در شهر اختصاص دارد و شهروندان می توانند هر شب از طریق صفحه “اصفهان فرهنگ” در فضای مجازی در این مسابقه شرکت کرده و با تکمیل اشعار و انتخاب مصرع درست به قید قرعه برنده جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقه باشند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان نیز برنامه های مختلفی در این ایام به اجرا در می آید که به خاطر شرایط کرونا رویکرد این برنامه ها مجازی است و شهروندان می توانند از طریق فضای مجازی از این برنامه ها استفاده کنند که برای اطلاع از کلیه این برنامه ها می توانند به صفحه اصفهان فرهنگ در شبکه های اجتماعی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در محلات و میادین مختلف مناطق پانزده گانه شهر اصفهان نیز المان های مربوط به این ماه با محتوای معنوی نصب شده و همچنین طرح دیواره پازلی ارگ جهان نما به ماه مبارک رمضان اختصاص یافته است.

حجتی اضافه کرد: همچنین برنامه “بشارت بهار” که شامل مسابقات قرآنی است نیز در دستور کار مناطق مختلف قرار گرفته و همچنین مسابقات سراسری قرائت و ترتیل از برنامه های مخصوص ماه مبارک رمضان است که با حضور شهروندان از طریق مجازی به اجرا در می آید. همچنین در برخی مناطق با هدف حمایت از خانواده های نیازمند و آسیب دیده از شرایط کرونا توزیع بن های ارزاق با حفظ کرامت انسانی این افراد تحت عنوان ” سفره کرامت” برنامه ریزی شده است.

حجتی با بیان اینکه شهرداری مناطق برای مناسبت های مختلف در ماه رمضان نیز برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته اند، افزود: از جمله این برنامه ها برگزاری برنامه شبهای قدر و مراسم احیا در فضای باز، برنامه گردهمایی “مادر امت” به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) و جشن قدسیان به مناسبت ولادت امام حسن (ع) است که هر کدام در تاریخ مربوط مناسبت ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی فیض بندگی، برنامه “مهمانی با صفا” شامل کاروان همدلی در محلات و مسابقات جام رمضان که شامل مسابقات ورزشی بانوان و آقایان در رشته های مختلف، بازی های فکری و کامپیوتری است، برنامه “باران رحمت” مخصوص عید سعید فطر، مسابقه عکاسی ماه خدا همراه با جوایز نفیس در فضای مجازی و مسابقات در رشته های مختلف ورزشی نیز توسط معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان برای گروههای سنی مختلف در این ماه برگزار می شود.

حجتی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد نیز در این ماه اقدام به برگزاری برنامه های متفاوتی کرده است، گفت: آیین سحری خوانی، پخش کلام بزرگان و مشاهیر با صدای به جا مانده از برخی مشاهیر مدفون در تخت فولاد و ویژه برنامه “بهشت اجابت” که معرفی شهدای عملیات رمضان و مباحث معرفتی را شامل می شود و سحرگاه های ماه مبارک رمضان از شبکه اصفهان پخش می شود از جمله این برنامه هاست.

وی تاکید کرد: همچنین ویژه برنامه “فرمول جاذبه” تخت فولاد از شبکه دو سیما به معرفی علما و مشاهیری که سبک زندگی آنها فرمولی برای زندگی موفق و سعادتمند است، می پردازد و این مشاهیر و علما در طول ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما معرفی می شوند. 

وی ادامه داد: مجموعه تلویزیونی “شهر قشنگ” به کارگردانی مجید صدیقی کارگردان اصفهانی با هنرمندی جمعی از مفاخر هنری اصفهان نیز تا ۹ اردیبهشت ماه از شبکه اصفهان پخش خواهد شد. این مجموعه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با همکاری صدا و سیما تولید شده و از ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت ماه حدود ساعت ۱۲ ظهر از شبکه اصفهان پخش می شود.

کد خبر ۶۰۸۰

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x