اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

بهروز کلیدری در جلسه شورای شهر: بیش از ۷۰ درصد مردم اصفهان موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند

بهروز کلیدری در جلسه شورای شهر: بیش از ۷۰ درصد مردم اصفهان موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، بهروز کلیدری ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تجربه‌ای که از استان خوزستان رصد می‌کنیم، حاکی از وجود شرایطی سخت است که دلیل آن رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است؛ در اصفهان علی‌رغم شلوغی که در شهرها وجود دارد، رعایت این موازین بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.


بهروز کلیدری امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با آئین قدردانی از زحمات کادر درمان بیمارستان‌های درگیر کرونا همراه بود، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۷۵ هزار نفر در بیمارستان‌های اصفهان بستری شده‌اند تقریباً می‌توان گفت همه بیمارستان‌های شهر نزدیک به یک سال است که بار مقابله با این بیماری را بر دوش می‌کشند.

وی افزود: تعداد زیادی از کادر درمان در این مدت مبتلا به کرونا شدند و علی‌رغم همه مشکلات کماکان در صف مقدم مقابله با این بیماری مانده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کادر درمان حفظ سلامتی همشهریان و نگرانی برای وضع خانواده‌هایشان را بر منافع خود ترجیح دادند تا اعضای خانواده‌ها در معرض بیماری نباشند.

وی ادامه داد: ۱۳ نفر از کادر درمان در این یک سال جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا ازدست داده‌اند و این ایثارگری از یک خدمه تا پزشکان شاخص شهر، قابل تقدیر است؛ در این راه ستاد استانی، نیروهای مردمی و خیرین همراهی داشتند و مجموعه فولاد مبارکه نیز برای تأمین دستگاه‌های اکسیژن در استان اصفهان و دیگر استان‌ها اقدامات خوبی داشت.

کلیدری با بیان این که شرایط شیوع کرونا در استان نسبتاً با ثبات است، افزود: در این چند روز حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند و نسبت به مهر و آبان که اوج بیماری را شاهد بودیم، این میزان با یک شیب کند به ۲۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: تجربه‌ای که از استان خوزستان رصد می‌کنیم، حاکی از وجود شرایطی سخت است که دلیل آن رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است؛ در اصفهان علی‌رغم شلوغی که در شهرها وجود دارد، رعایت این موازین بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از اقدامات شورای شهر، شهرداری و فرمانداری تقدیر می‌کنم و تردید نیست علی‌رغم تمام سختی‌ها، کادر درمان همچنان دنبال آن هستند که دردی را از همشهریان خود درمان کنند.


حقوق و عیدی کارگران و پاکبانان شهرداری اصفهان پیش از نوروز پرداخت شود
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حقوق و عیدی پرسنل شهرداری خاصه کارگران و پاکبانان، قشری که تمامی زحمات شهر روی دوش آنها است و کارکنان شاغل در شرکت‌های تحت پوشش و طرف قرارداد شهرداری پیش از آغاز سال نو پرداخت شود.
پورمحمد شریعتی‌نیا امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن عید نوروز ۱۴۰۰ و ورود به قرن جدید، اظهار کرد: امیدوارم این قرن، قرن خودباوری، ارزیابی عملکرد گذشته، دوری از تعصب و دوری از خرافات، توجه به نیازهای والای انسانی، توجه به فناوری و قرن پیشرفت و همدلی و یکرنگی برای همه دنیا باشد.

وی از شهردار اصفهان درخواست کرد که حقوق و عیدی پرسنل شهرداری خاصه کارگران و پاکبانان، قشری که تمامی زحمات شهر روی دوش آنها است و کارکنان شاغل در شرکت‌های تحت پوشش و طرف قرارداد شهرداری پیش از آغاز سال نو پرداخت شود و بر این موضوع نظارت کافی و وافی وجود داشته باشند

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جدای از باورها و توصیه‌های بزرگان دینی، در فرهنگ و آداب و رسوم غنی ۲۵۰۰ ساله این سرزمین، ایرانیان هیچگاه همسایگان را از خود جدا نمی‌دانستند و از حال اقوام و نزدیکان جویا می‌شدند و چنانچه مشکل و گرفتاری داشتند کمک و بزرگی می‌کردند تا دفع شود.

وی ادامه داد: ایرانیان از گذشته تاکنون به همه انسان‌ها با هر دین و آئینی، کمک می‌کردند؛ بدین سبب از همشهریان می‌خواهم که همگی به فکر قشر آسیب‌پذیر جامعه باشیم و در این روزگار کرونایی که خیلی‌ها از کار بیکار شدند، منبع درآمد خود را از دست داده‌اند و زندگی خیلی‌ها شکننده شده، هوای همدیگر را داشته باشیم تا خداوند هم به زندگی و عمرمان برکت عنایت فرماید.
نصراصفهانی خبر داد: تقدیر از ۸ هزار نفر کادر درمان اصفهان/ متخصصان در انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند
تقدیر از ۸ هزار نفر کادر درمان اصفهان/ متخصصان در انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از همه کسانی که علاقه‌مند به حضور در شورای شهر هستند و در خود شایستگی و توانمندی می‌بینند دعوت می‌کنم تا فرصت باقی است در انتخابات ثبت‌نام کرده و تنور آن را گرم نگه دارند.


علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با آئین قدردانی از زحمات کادر درمان بیمارستان‌های درگیر کرونا همراه بود، اظهار کرد: از تمام افرادی که در یک سال گذشته در راستای حفظ سلامتی مردم در برابر ویروس کرونا متحمل زحمات زیادی شده و جانفشانی آن‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست تقدیر می‌کنیم و یقیناً این ایثار در میان مردم مانا و ماندگار خواهد بود.

وی افزود: از زمانی که کشور با شیوع کرونا درگیر بوده، همه مسئولان از مقام معظم رهبری و رؤسای قوا تا مردم تلاش کردند به نحوی از زحمات کادر درمان تقدیر کرده و در برابر این ایثارگری ادای دین کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری اصفهان نیز در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته‌اند. پیگیر بودیم تا در قالب یک طرح مشترک با فرمانداری اصفهان، زمینه تقدیر و تجلیل از کادر درمان درگیر با کرونا در این شهر فراهم شود.

وی ادامه داد: به پاس قدرشناسی از کادر درمان اصفهان شرایطی فراهم شده تا بخشی از خستگی یک ساله آن‌ها در کنار خانواده در مکان‌های تفریحی و تفرجگاهی شهرداری اصفهان جبران شود؛ بدین سبب در این مراکز پذیرای هشت هزار نفر از کادر درمانی اصفهان که یک سال است تحت شرایط سخت روحی و جسمی بودند هستیم.

نصراصفهانی اضافه کرد: این امکان در قالب اصفهان کارت با مبلغ ۸۰۰ هزار تومان در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد تا به تدریج در زمان مقتضی امکان تفریح با خانواده خود را داشته باشند و بخشی از آلامی که داشتند در یک مکان مفرح جبران شود.

وی با بیان این که تلاش می‌شود تا پایان سال تمام این هدایا بین کادر درمان توزیع شود، اظهار کرد: همچنین با اهدای لوح تقدیر مشترک از جانب فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی، از زحمات کادر درمان تقدیر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با مدیریت خوبی که بر شرایط شد، نتیجه به دست آمده مورد رضایت مردم و مسئولان بوده و شرایطی که اکنون وجود دارد و در برابر چشم مردم است، قریب به موفقیت بوده است. براساس پیش‌بینی‌ها در ماه‌های آینده نیز همچنان با شیوع کرونا درگیر هستیم و یقیناً این مدیریت مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تمایل داشتیم در فضای مناسب‌تری از کادر درمان تقدیر کنیم اما به‌واسطه رعایت موازین بهداشتی، به دعوت از نمایندگان آن‌ها در صحن شورا بسنده کردیم و هدف از این اقدام قدردانی از کادر درمان است.

علیرضا نصراصفهانی ابراز امیدواری کرد: مجموعه‌های تفریحی اصفهان که امکان حضور کادر درمان در آن‌ها فراهم شده، میزبانان خوبی برای این افراد و خانواده‌هایشان باشند و فضایی در نهایت احترام فراهم شود تا خانواده‌ها نهایت بهره را از هر یک از چندین برنامه‌ای که پیش‌بینی شده ببرند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۳ شهید مدافع سلامت اصفهان خاطرنشان کرد: در برنامه امروز به نمایندگی از کادر درمان، از رؤسای بیمارستان‌های الزهرا، خورشید، امین، عیسی بن مریم، شریعتی و غرضی تقدیر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تلاش مدیران، کارکنان و کارگرانی که حضور و اقدامات آن‌ها روزهای پایان سال، در شهر و در طرح استقبال از بهاران مشهود است، تشکر کرد و گل‌آرایی، رنگ‌آمیزی و جایگذاری المان‌های مناسب شهری در آستانه نوروز را، قابل تقدیر دانست.

وی با تبریک ۲۵ اسفندماه همزمان با روز شهردار، از زحماتی که شهردار اصفهان و شهرداران مناطق در پیگیری امور شهر و مردم انجام می‌دهند تقدیر کرد.

نصراصفهانی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰، اضافه کرد: لازمه این امر تسهیل شرایط حضور تمام افراد از احزاب و گروههای مختلف در انتخابات است.

وی گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه کسانی که علاقه‌مند به حضور در شورای شهر هستند و در خود شایستگی و توانمندی می‌بینند، دعوت می‌کنم تا فرصت باقی است در انتخابات ثبت‌نام کرده و تنور آن را گرم نگه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اعضای شورای این کلانشهر نیز درخواست کرد به واسطه تخصص و تجربیاتی که در دوره پنجم شورا به دست آورده‌اند، تداوم تجربیات خود را در اختیار قرار دهند تا شهر و مردم از توانمندی آن‌ها استفاده کنند.

عکاس و خبرنگار فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x