اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو قرآن تبریک گفت

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو قرآن تبریک گفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، علی بخشی زاده ، معاون صدای رسانه ملی در پیامی سالگرد تاسیس رادیو قرآن را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دین خدا ز همت او جان گرفته است    زن با نگاه فاطمه عنوان گرفته است

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفته‌ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه مخاطبین، خصوصا همکاران شبکه رادیویی قرآن تبریک و تهنیت می‌گوئیم.

همچنین ضمن گرامیداشت بهاری دیگر از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب و خدمتگزاران نظام و بویژه مردم دلاور و همیشه در صحنه و همکاران خود در رسانه ملی، تبریک و شادباش عرض می نمایم و از خدای سبحان توفیق احیای همیشگی و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی را مسئلت دارم.

اولین رادیویی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۲ با حضور مقام معظم رهبری افتتاح شد رادیو قرآن است در حقیقت رادیو قرآن ندای حقیقی انقلاب ما بود که وارد ۳۸ سالگی رادیو قرآن شدیم.

رهبر معظم انقلاب درباره انس با قرآن می فرماید: 

((در این فضای آلوده مادیات، شایسته است در دریای بی کران معنویت قرآن کریم شنا کرد؛ تا از پلیدی های دنیا، پاک شد)) 

و رادیو قرآن دریچه انس مردم با قرآن است و جالب است که در روز شروع کار رادیو قرآن، تلاوت مقام معظم رهبری به همراه سه ساعت تولید برنامه در روز و ۶ ساعت پخش، شنیدنی شد و ۱۴ سال بعد در روزهای نهم و دهم دی‌ماه سال ۱۳۷۶ مصادف با روز اول ماه رمضان سال ۱۴۱۸ مقام معظم رهبری با حضور جمع کثیری از استادان، قاریان و دست‌اندرکاران امور قرآن، این شبکه رادیویی را به عنوان شبکه مستقل رادیویی ۲۴ ساعته اعلام کردند.

رادیو قرآن رتبه اول رادیوهای تخصصی را در بین شبکه های تخصصی و درکل رتبه چهارم در بین شبکه های رادیویی کسب کرده است.

تأکید همیشگی مقام معظم رهبری پخش تلاوت‌های درجه یک است و البته رادیو از گذشته تاکنون پخش تلاوت‌های درجه یک قرآن را در دستور کارش دارد. 

رادیو قرآن با تکیه به ارزش‌های ماهوی موجود به عنوان رسانه‌ای دینی و انقلابی تأسیس شد که در این راستا می‌توان به مهمترین ارزش‌های بنیادین این رسانه قرآنی اشاره کرد:

۱- تمسک به قرآن کریم با تکیه بر جهان شمولی و همگانی بودن قرآن کریم و جامعیت و کارآمدی آن در تعلیم، تربیت و تنها وسیله هدایت و سعادتمندی انسان در طول اعصار.

۲- پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی برخاسته از قرآن و انفکاک‌ناپذیری قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) به عنوان محور اندیشه و عمل امت اسلامی و مرجعیت توأمان و جدایی‌ناپذیری قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام).

۳- پایبندی به اصول و ارزش‌های قرآنی انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری.

۴- بهره‌مندی از آواها و نواهای فاخر (تواشیح ، ابتهال) و فارغ از موسیقی‌سازها.

۵- پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای مبتنی بر تعالیم قرآن کریم.

۶- پرهیز از تفرقه بین اقوام و همه مذاهب مسلمان و ادیان الهی در دستور کار رادیو قرآن است.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x