اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

قدرت الله نوروزی: برای چهارمین سال لایحه بودجه تقدیم شورای شهر می‌شود تا پس از سپری کردن تشریفات قانونی تصویب شود

پایگاه خبری احوال نیوز ، لایجه بودجه ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان که بر مبنای اهداف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تدوین شده، صبح امروز از سوی شهردار اصفهان به شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که صبح امروز (یکشنبه-۱۲ بهمن ماه) برگزار شد، با تقدیم لایحه بودجه شهرداری اصفهان به شورا، اظهار کرد: برای چهارمین سال لایحه بودجه توسط مدیریت شهری تقدیم شورای شهر می‌شود تا پس از سپری کردن تشریفات قانونی تصویب شود.

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بودجه‌ها بر اساس منطق تنظیم شده و هر سال نسبت به گذشته شرایط بهتری داشته است، گفت: شهرداری اصفهان در تحقق بودجه نیز به موفقیت‌های خوبی دست یافته و در رشد میزان بودجه و تحقق آن به نقطه مطلوب رسیده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه شهرداری پس از اصلاح، بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون ۷۵ درصد آن تحقق یافته، افزود: این در حالی است که امسال و اواخر سال گذشته شرایط خاصی در کشور حاکم شده و همه گیری کرونا به عنوان چالش بزرگ جهانی، همه مسائل را تحت الشعاع خود قرار داد و شهرداری نیز در این دوران آسیب های زیادی دید.

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

وی اظهار امیدواری کرد که در زمان باقیمانده تا پایان سال بخش باقیمانده بودجه نیز تحقق یابد تا همچون ۳ سال گذشته بتوان سرفرازانه از تحقق بودجه و برنامه‌ها سخن گفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال تلاش‌های زیادی در حوزه برنامه‌ریزی شهرداری انجام شده است، گفت: سالی سخت و پر از خیر و برکت داشتیم، اما نظام بودجه‌ریزی علمی تر و منطقی‌تر شده بود، در واقع شهرداری در نظام بودجه‌ریزی از شرایط بسیار خوبی برخوردار شده که این نهال نوجوان باید مسیر خود را مستحکم ادامه دهد.

تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵

نوروزی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ نیز در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تدوین شده و چشم‌انداز آن ما را به سوی اهدافی هدایت می‌کند که آسایش و آرامش مردم را به همراه دارد، گفت: بودجه سال آینده شهرداری بر مبنای برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تدوین شده و تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود و نقطه متمرکز آن، اهداف کلان این برنامه است.

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

سهم ۳ هزار میلیارد تومانی آلودگی هوا از بودجه ۱۴۰۰

کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا از نکات کلیدی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است که سهم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برای این بخش ۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان شامل حمل و نقل، ناوگان حمل بار، مترو، رینگ چهارم و فضای سبز است و گام‌های استواری برای کاهش آلودگی‌های محیطی به شمار می‌آید.

نوروزی با بیان اینکه توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر نیاز به ارتقای جایگاه در اصفهان دارد و یکی از برنامه‌های اصفهان ۱۴۰۵ است، افزود: برای این بخش در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ۸۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای افزایش بهره‌وری سرمایه‌ها در بودجه سال آینده ۳۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری همچون سال گذشته به صورت تجمیع شده شامل مرکزی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری است، تصریح کرد: لایحه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که رشد آن نسبت به بودجه مصوب سال گذشته ۴۴ درصد است؛ البته امسال اکثر کلانشهرها بودجه خود را افزایش داده‌اند، به عنوان مثال اراک ۴۷ درصد، رشت ۳۷ درصد، تبریز ۲۲ درصد و کرمان ۱۰۰ درصد افزایش بودجه داشته است.


با اشاره به نسبت بودجه عمرانی و جاری شهرداری در سال آینده گفت: نرخ تورم بر اساس اعلام بانک مرکزی ۳۲ درصد است، از این رو بودجه جاری شهرداری ۲۹ درصد از کل بودجه و بخش عمران ۷۱ درصد سهم بودجه را به خود اختصاص داده است، البته اگر می‌خواستیم بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران عمل کنیم باید بیش از اینها اختصاص می‌یافت.

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

سرانه ۴ میلیون و ۲۸۰ هزارتومانی هر شهروند از بودجه سال آینده

نوروزی ادامه داد: سرانه هر شهروند، سال گذشته ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود که در بودجه ۱۴۰۰ به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه محل جذب بودجه‌ها پهنه‌های ویژه انتخاب شده در مناطق پنج و شش شهرداری است، خاطر نشان کرد: قرار نیست برای تحقق بودجه به شهروندان فشار وارد شود، بلکه از ظرفیت‌های موجود شهر به نحو شایسته برای تحقق بودجه استفاده خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به تفکیک بودجه‌های عمرانی شهر گفت: در حوزه عمرانی پروژه‌های شاخص از ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که سهم عمرانی ۳۴ درصد است.

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

وی با بیان اینکه پروژه‌های مهم منطقه‌ای از ۴۰۲ میلیارد تومان در بودجه سال جاری به ۸۰۴ میلیارد تومان در بودجه سال آینده افزایش یافته که به معنای نگاه عدالت فضایی و مکانی است، ادامه داد: پروژه‌های منطقه‌ای نیز از ۳۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۶۳۷ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و سهم اعتبارات مستمر عمرانی از ۶۰۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یک هزار و۴۴ میلیارد تومان در سال آینده افزایش و رشد ۷۳ درصدی داشته است.

نوروزی افزود: سایر پروژه‌های عمرانی شهر همچون فیبر نوری، بخش تعاونی و امکانات رفاهی از ۲۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۵۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: اعتبارات جاری شهرداری در بودجه ۱۴۰۰ رشد ۴۰ درصدی داشته که بخشی مربوط به حقوق و دستمزد، نگهداشت و نظافت شهر است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد که لایحه بودجه شهرداری با بررسی‌های شورای اسلامی شهر تصویب شود و امسال شاهد لایحه منطقی و مناسبی باشیم تا بر اساس داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود این بودجه را همچون ۳ سال گذشته تحقق ببخشیم. در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، کوروش محمدی: قوانینی با هدف مبارزه و ریشه‌کنی کار کودکان تدوین شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط حاکم در اجتماع و افزایش تعداد کودکان کار، اقداماتی برای اصلاح این موضوع انجام دهد.

کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سازمان جهانی کار و کنوانسیون حقوق کودکان، سال ۲۰۲۱ را با عنوان ریشه کن کردن کار کودکان نام گذاری کرده است، اظهار کرد: بسیاری از کشورها عزم جدی برای ریشه کن شدن کار برای کودکان انجام داده‌اند اما در کشور ما همچنان از این موضوع غفلت می‌شود.

خبرنگار و عکاس فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر علی

سلام
جایگاه خوبان خبری از آن شما خانم کریمی بزرگوار

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x