اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کارگروه استانی ماده ۱۱ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه برگزار شد

همکاری با سازمان های مردم نهاد برای کاهش آسیب های اجتماعی

کارگروه استانی ماده ۱۱ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سید رضا سجودی ، سرپرست اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، دستورالعمل نحوه مشارکت با سازمان های مردم نهاد از سوی ریاست محترم قوه قضائیه را نسخه عملی بسیار جامع و هدفمند دانست و اظهار کرد: هدف این دستور العمل بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در موضوعات مختلف می باشد لذا در ابتدای تشکیل این کارگروه در صورت مشاهده و رصد هر یک از آسیب های اجتماعی تلاش خواهیم کرد تا اقدامات مناسب جهت مواجهه با آن را انجام دهیم.

سید رضا سجودی، تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان های مردم نهاد به منظور شناسائی، بررسی و اقدام جهت حل آسیب را نقطه عطفی در راستای افزایش اقدامات پیشگیرانه و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی همچنین راهکار عملی برای شناسائی و درمان آسیب های اجتماعی عنوان نمود.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری های قوه قضائیه به سمت عدالت ترمیمی حرکت می کند، اذعان کرد: معضلات جامعه باید با مشارکت، همفکری و همکاری مردم حل شود.

سرپرست اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در کارگروه رفع موانع اجرای موضوع ماده ۱۱ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه مقرر نمود: مدیران و نمایندگان نهادهای مردمی عضو کارگروه با محوریت حاشیه نشینی و مواد مخدر، محیط زیست، مبارزه با آسیب های اجتماعی در راستای کودکان و نوجوانان و تشکیل دفاتر صلح و سازش در مساجد، فعالیت های انجام شده و پیشنهادات اجرائی مجموعه خود را همچنین ایراد و نقض های بودجه های فرهنگی استان که در هزینه های اجرائی وجود دارد را احصاء و به صورت مکتوب در جلسه آتی ارائه نمایند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستان اصفهان در ادامه با اشاره به پیش بینی موضوعات مختلف در دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه اظهار کرد: حقوق عامه و حوزه سرپرستی از جمله موضوعاتی است که جهت حضور و همکاری با نهادهای مردمی اعلام آمادگی می نمائیم.

به گفته محمد محسنی اژیه ، ایجاد حساسیت مسئولان و مدیران نسبت به آسیب های اجتماعی، حرکت رو به پیشرفت در مسیر کاهش و پیشگیری از جرائم خواهد بود. البته این راه نیازمند زمان و تلاش های بیشتر به منظور بهره وری کامل طرح می باشد.

وی حمایت از مطالبه گران را از وظایف دادسرا دانست و خاطر نشان کرد: پیش بینی برگزاری دیدارهای عمومی هفتگی با سازمان های مردم نهاد انجام شده است و به زودی این تعامل برقرار خواهد شد و از اعضاء این کارگروه در محل پردیس حمایت از حقوق کودک استفاده خواهیم نمود.

نازیلا انصاری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x